De healthy lifestyle die ook nog lekker is.

Veel verse groenten en peulvruchten, vette visjes, noten, volkoren granen, olijfolie – je kunt er wonderen mee verrichten in de keuken. En dat moet je vooral niet laten, want het Mediterrane dieet is voor het tiende jaar achter elkaar uitgeroepen tot de beste manier van eten voor een goede gezondheid.

Article continues after the ad

Al voor het tiende jaar op rij evalueert U.S. News  & World Report de meest populaire diëten in zijn jaarlijkse dieetrapport. Het panel van gezondheidsdeskundigen van het U.S. News & World Report omvat voedingsdeskundigen, artsen en andere specialisten in diabetes, hartgezondheid, menselijk gedrag en gewichtsverlies. De diëten zijn gerangschikt in acht categorieën, waaronder preventie en beheersing van diabetes en hart- en vaatziekten en waarschijnlijkheid van gewichtsverlies.

En daar prijkte het mediterrane dieet zoals gezegd weer bovenaan als beste dieet in het algemeen. Bij dat dieet eet je zoals de landen die grenzen aan de Middellandse Zee. Dus veel groenten, fruit, noten, peulvruchten, volle granen, magere zuivelproducten, olijfolie, gevogelte, vis en een matig alcoholgebruik. Het mediterrane dieet stond ook bovenaan de lijst voor beste dieet voor diabetes, het makkelijkste dieet om te volgen en het beste dieet om gezond te eten.

Foto (c) iStock 

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in