Het is dé fashion trend: een zeer betaalbare kledinglijn ontwerpen. Victoria Beckham deed het eerder dit jaar voor de modeketen Target en Heidi Klum maakt nu de eerste items van haar budgetlijn bekend.
Het Duitse topmodel klom in de designerpen voor Lidl, de eveneens van oorsprong Duitse supermarktketen.
Groots gepresenteerd
Heidi Klum (44) kondigde de mode-samenwerking onlangs aan. De 18-delige collectie zal groots worden gepresenteerd op 18 september, tijdens de New York Fashion Week. De locatie had niet perfecter kunnen zijn, aangezien de kledinglijn ('Heidi & The City' genaamd) is geïnspireerd op deze Amerikaanse metropool.
Lees ook: Schoonheid is leeftijdloos: 73-jarig model schittert op de catwalk van Simone Rocha
City chic
In het eerste voorproefje van de kledinglijn - met prijzen die beginnen bij zesenhalve euro - werden glanzende bomberjacks, skinny jeans en jurkjes in luipaardprint getoond - alle in de iconische 'city chic' stijl van The Big Apple.
Niet alleen voor size zero
Natuurlijk stond Heidi zelf ook model: zij showt (zie foto hierboven) een zwarte blazer met lovertjes, een zwart vest en een marineblauwe skinny jeans. Een suède jack uit de lijn houdt ze vast. De collectie belooft stijlvol te zijn én vriendelijk voor de portemonnee: de prijzen variëren van ongeveer € 6,50 tot zo'n € 55.
'Elke vrouw oogt fantastisch'
Heidi: "Ik wilde een kledinglijn ontwerpen met een wow-effect, die gemakkelijk te combineren is en die elke vrouw er fantastisch uit laat zien - en dat alles voor een heel goede prijs." In no time uitverkocht? Sicherlich!