...er gloort heus hoop in bange thuissportdagen.

Uit onderzoek van het RIVM blijkt dat 48% van de volwassen Nederlanders (veel) minder sport dan voor de lockdown. Dat heeft natuurlijk te maken met de noodzaak om thuis te sporten. En het kost nu eenmaal meer moeite om dat een beetje vol te houden.

Article continues after the ad

Behoor jij tot de groep die zijn draai nog steeds niet helemaal heeft gevonden? Met deze drie tips word het dit voorjaar écht anders.

1. Stel echte doelen

Dat was vorig voorjaar nog lastig, vooral omdat we niet wisten wanneer we weer naar de sportschool of klasjes mochten. Maar nu we aardig weten hoe de vork in de steel zit, is het handig om een plan te hebben. Drie keer in de week een uurtje bijvoorbeeld is een prima en haalbaar doel voor de een. De ander zet zijn zinnen misschien op eens in de week een lange wandeling. Wat het doel ook is, het werkt wel zo motiverend.

2. Maak van maandag een sportdag

Maandag blijkt de populairste thuissportdag, en dat zit voornamelijk in positieve zin tussen de oren. Door de week sportend te beginnen, voel je je sterker en fitter. En je hebt direct al een goede start van de week gemaakt, wat ook weer pure motivatie is.

3. Zet je workout op je to do

Doorschuiven doe je nu eenmaal makkelijk thuis, als je niemand teleurstelt door niet mee te gaan en geen lessen hoeft af te zeggen. Daarom is het belangrijk dat je jouw sportmoment ook echt inplant en jezelf dus vrijplant. Staat het op de to do, dan komt er ook iets van.

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in