Designerseks met condooms van Saint Laurent!
Soms weten designers van gekkigheid niet meer wat ze eens moeten bedenken om op te vallen. En zeker in een jaar vol 'pandemode' was het tobben om fashionable spraakmakend voor de dag te komen.
Deze ontwerpers lukte het, zij het niet altijd in positieve zin. Een selectie in malligheid in de mode, waar we smakelijk om hebben gelachen (maar niet de pinpas voor hebben getrokken).
Designer-condooms
Pandemie babyboom? Aan Saint Laurent lag het niet, dat label kwam met eigen condooms...
...in onder andere goud, geruit, zebra, luipaard, zwart en met hartjes. Voor ongeveer drie euro kon iedereen opeens een YSL'tje kopen!
Poppentasjes
Als hanger, als ienieminie crossbody, als oorbel – microtasjes waren overal en aanzien ze inmiddels niet eens meer een pinpas kunnen bevatten...
... lijken ze de naam tas niet meer te verdienen. En dat voor slechts 1000+ euro!
Haute hydratatie
Water drinken is belangrijk, maar om dat nu uit een gouden flesje in een lamsleren koker van Chanel te doen?
Het ding was desondanks niet aan te slepen, à 4736 euro per flesje. Zoals een fashionista beweerde: 'Het is hervulbaar, dus dúúrzaam.'
De Bic als tas
Laat het aan King of Crazy Moschino over om de clutch opnieuw uit te vinden in de vorm van een Bic aansteker mét draaiend wieltje à 1772 euro.
De Macro Lighter Bag was vooral in trek bij vapers met nostalgie naar vroeger, toen een vuurtje vragen nog wel eens tot verkering leidde.
De slaapzakjurk
Moncler was al voor covid-19 uitbrak druk met het maken van avondkleding van puffermateriaal. Met name de avondjurken namen een vlucht: vergevingsgezind voor de coronakilo's, cool en edgy voor de zoom en meteen daarna lekker warm dutten op de bank in je eigen slaapzakjurk.
Van day-to-night naar van zoom-to-siësta, zeg maar. En dat voor maar 21.700 euro!
De Baguette Bag
Wederom Moschino, die feilloos aanvoelde dat zelfs fashionista's die normaal gesproken op een halve asperge per dag leefden thuis zaten te troosteten alsof Size Zero uit de mode was.
De baguette tas kost 955 euro...
...en er is ook een croissant-tas, voor een nóg calorierijkere look. Je kunt natuurlijk ook à € 1,25 met een écht stokbrood onder je arm gaan lopen, om de Emily in Paris look te bewerkstelligen.
En hoe labels ook hun best deden ons in de mega-pofmouw te krijgen, de meeste mensen bedankten voor de eer.
Foto's (c) Brunopress. Getty Images
Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in