Februari is vaak een beetje doorbijten. Hoewel de dagen eindelijk wel langer worden, kom je toch vaak wat Vitamine D tekort en het weer helpt ook niet echt mee. Met deze 9 tips zorg je in ieder geval voor een positieve boost en vooral: méér energie.

1. Splash! Koud afdouchen

Tanden op elkaar en zet je schrap. Plan een 30 seconden lange ijskoude douche in, na je warme bad. De goedkoopste, meest effectieve boost die er bestaat. Daarna voel je je geheid beter en frisser.

More content below the advertising

Koude douches zijn goed voor een veerkrachtiger zenuwstelsel en leren je beter om te gaan met stress. Misschien kom je zelfs zingend de badkamer uit.

Lees ook: Meer weerstand? Koud douchen! (word je ook meteen slank en knap van)

2. Start met een goed ontbijt

Een ontbijt zorgt voor een goede start van de dag. Zorg daarom dat je begint met vers fruit, een lekkere boterham, muesli met yoghurt of een bordje (havermout)pap en een kop thee.

Dat kan thuis, maar ‘uit’ ontbijten kan natuurlijk ook.

3. Hul jezelf in happy gele kleding

De kleur geel wordt vaak geassocieerd met zonlicht. Geel maakt vrolijk en staat voor energie, zon en stralen. Trek dus gele kleding aan als je jezelf en ook anderen wilt opvrolijken.

En goed nieuws, volgens Nouveau’s modekenner Anita Willemars is geel één van de trendkleuren van 2019.

Lees ook: Mode-expert Anita bespreekt dé modetrends van 2019

4. Verwen je zelf in een leuke koffiebar

You can’t buy happiness, but you can buy coffee. And that’s pretty close. Zoek met een vriend of vriendin een goede koffiebar op.

5. Retailtherapie

Want retailtherapie kan wonderen doen op een sombere dag. Verwen jezelf met iets leuks, al is het maar een kleinigheid.

6. Plan een weekendje weg

Wat ook helpt: plan een zonnig weekendje weg voor over een maand of 3 naar een leuke Europese stad. Alleen het vooruitzicht alleen al maakt je instant happy!

Lees ook: Van Cádiz tot Domburg, dit zijn de meest verrassende weekendjes weg.

7. Ga naar buiten

Ga naar buiten en trek erop uit in de bossen of ga sporten. Dertig minuten bewegen per dag is het minimum voor een beetje fit lijf. Intensiever sporten zorgt voor gelukstofjes in je lichaam en een beter gevoel.

8. Verwen jezelf met onbeperkt Netflix’en

Plan wat uurtjes in voor je favoriete Netflix-serie. In het weekend, als je een dag vrij hebt of ’s avonds na werk. Of je nu kijkt naar Narcos, House of Cards of The Crown, deze hit-series zijn allemaal opgenomen op fraaie, interessante locaties. Voer voor je volgende reis!

9. Kijk uit naar de vrolijkste dag van het jaar

Voel je je nog steeds somber? Verheug je dan alvast op de vrolijkste dag van het jaar, ook berekend door dezelfde wetenschapper die bepaalt wanneer Blue Monday is. Deze vrolijke dag valt volgens Arnall op de vrijdag in juni die het dichtst bij de start van de zomer ligt.

In 2019 is dit op 14 juni. In de agenda!

Tekst: Hilde Kok via Skyscanner. Beeld: unsplash