We hebben er enorm lang op moeten wachten, maar dat wachten wordt nu beloond! Pak je agenda erbij, want Hudson’s Bay Company heeft bekendgemaakt wanneer de eerste tien warenhuizen én de eerste twee Saks Fifth Avenue OFF 5th winkels in Nederland open gaan.

Het luxe warenhuis hoopt op de volgende data in Nederland de modeharten te veroveren. Als eerste is onze hoofdstad aan de beurt. Het gloednieuwe warenhuis opent op 5 september haar deuren in Amsterdam.

More content below the advertising

Belangrijke data:
Het lijstje ziet er voor de rest als volgt uit:

Rotterdam: 7 september, feestelijke opening 22 september
Den Haag: 7 september, feestelijke opening 20 september
Leiden: 12 september, feestelijke opening 21 september
Breda: 12 september, feestelijke opening 27 september
Maastricht: 14 september, feestelijke opening 23 september
Almere: 20 september, feestelijke opening 24 september
Zwolle: 20 september, feestelijke opening 29 september
Tilburg: 21 september, feestelijke opening 30 september
Den Bosch: 21 september, feestelijke opening 28 september

 

Newsflash: de allereerste Hudson's Bay in Nederland openen we op 5 september. Check voor meer info ?? #linkinbio #hudsonsbaynl

Een bericht gedeeld door Hudson's Bay Nederland (@hudsonsbaynl) op

Welke merken vind je er?
Wat kunnen we precies van dit luxe Canadese warenhuis verwachten? Je vindt er een bonte verzameling aan merken. Dan moet je denken aan gerenommeerde Amerikaanse merken, Europese labels en (inter)nationale upcoming brands. Deze merken kun je bij Hudsons' Bay shoppen: Tophop, Topman, Tommy Hilfiger, HUGO, CK Jeans, Armani AX, Polo Ralph Lauren, DKNY, Puma, VINCE, Theory, American Vintage, The Kooples en Opening Ceremony. Uiteraard zijn er ook Nederlandse merken die in de schappen hangen: Scotch & Soda, G-Star en Denham.

Nog meer
Maar dat is nog niet alles. Je vindt er veel meer. Zo vind je er ook schoenen, zijn er bijzondere tassen te vinden (in het speciale het vintage concept LXR and Co vind je bijvoorbeeld vintage tassen van Hermès) en kun je er lekker eten. 

Limited edition
Ook leuk: een groot aantal van de (inter)nationale merken heeft speciaal voor Hudson’s Bay een limited edition ontwikkeld. Deze items zijn onderdeel van The Limiteds-collectie, waarbij de iconische kleurstrepen van Hudson’s Bay op creatieve wijze zijn verwerkt. Zo heeft Karl Lagerfeld een tas ontworpen. Bekijk hieronder alvast wat items.

Afgelopen week kregen we al te maken met lentekriebels, de zon scheen en de temperatuur was aangenaam. Tijd voor een nieuwe garderobe dus. Om inspiratie op te doen selecteerden wij de mooiste modecampagnes.

1. Stella McCartney

We beginnen met die van Stella McCartney. Waar een hoofdrollen voor Kate Moss (beste vriendin van) en Kaia Gerber (dochter van Cindy Crawford) zijn weggelegd. 

More content below the advertising

Uiteraard is deze collectie ook weer een ode aan de vrouw. Hij wordt getoond in cirkelvormen. De reden: de Britse designer wil dat we leren van de inspirerende vrouwen die voor ons kwamen. Want het gaat om 'de cirkel van het leven' van de vrouw.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

@stellamccartney campaign featuring lots of @katemossagency

Een bericht gedeeld door johnnydufort (@johnnydufort) op

2. Burberry

Ook die van Burberry is noemenswaardig. Alleen al om het feit dat het de eerste collectie van de nieuwe creative director Riccardo Tisci is. Hij stelt het erfgoed en de waarden van het merk centraal. 

3. Prada

Prada is prachtig dit seizoen. Het Italiaanse merk heeft voor deze campagne een duik in de geschiedenis genomen. Prada haalde inspiratie bij een korte reeks films vandaan. Geïnspireerd op vrouwelijke filmische iconen zijn de campagnebeelden afgebeeld als filmposters.

4. Gucci

Glitters, veel kleur en lekker uitbundig zijn de ingrediënten van de voorjaarscampagne van Gucci. Alessandro Michele brengt een ode aan de musicals van Hollywood en aan de beroemdheden.

Bron: Refinery29/Vogue/InStyle Beeld: still video

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

Vivienne Westwood heeft zondag haar modeshow tijdens de London Fashion Week getransformeerd tot protest.

De Britse modeontwerpster en activist liet modellen allerlei boodschappen uitdragen.

More content below the advertising
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Green Peace - mutual support with Vivienne Westwood

Een bericht gedeeld door Suzy Menkes (@suzymenkesvogue) op

Zo kwamen onder andere het milieu en Brexit aan bod.

Zelf ging ze ook de straat op.

Beeld: ANP

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in