Een platte buik is niet per se een kwestie van flink trainen en op streng dieet. Meer van het juiste fruit eten. Easy!

Het voelt zo veel fijner en staat zo veel mooier: een platte buik. Daar kun je heel veel oefeningen voor doen, of flink voor op dieet gaan, maar wie een beetje matigt met vet en suiker, voldoende water drinkt, en het juiste fruit eet, is al een heel eind op de goede, platte weg. Want fruit heeft de kracht om activiteiten in ons lichaam op te starten die vetten verbranden (gewichtsverlies!), zorgen voor een goede stoelgang en giftige stoffen elimineren. Sommig fruit bevat vezels die ontstekingen in de maag tegengaan. Dit zijn je best friends voor die plattere buik!

More content below the advertising

Even een idee van hoe je fruitschaal er komende tijd uit moet zien...

Ananas. Vol bromelaïne, en dat is top, want dat absorbeert proteïnen en zorgt voor oplosbare vezels die helpen giftige stoffen uit te schakelen en zo voor een gezonde darmflora zorgen.
Papaja. Zit vol vitamine C en heeft ontstekingsremmende eigenschappen. En: papaja helpt de ingewanden te reinigen, heeft een ontgiftende werking en bevordert de spijsvertering.
Groene appels. De Granny Smith bijvoorbeeld heeft fantastische vetbestrijdende eigenschappen. Hij helpt de darmen te reinigen, vet en giftige stoffen te verbranden en helpt de groei van goede bacteriën. Twee per dag = topper!
Citroen. Water met citroensap is het ideale mixje om te ontgiften, reinigen, verbranden en je immuunsysteem een boost te geven. Maak er een ochtendritueel van.
Bananen. Rijk aan kalium en goed voor de natriumwaarden in ons lijf, waardoor het minder vocht vasthoudt en dus lichter aanvoelt.
Bessen. Bosbessen, zwarte bessen, maar ook frambozen en aardbeien hebben een beschermend en genezend effect op de hele spijsverterings- en darmsysteem. Omdat ze van binnen reinigen en beschermen, verliezen we makkelijker gewicht. Extra plus: ze hebben ook een genezend effect op de blaas.