Feestje gehad afgelopen weekend met een béétje te veel drank en ongezonde hapjes? Even dat lijf ontgiften en je bent zo weer het vrouwtje. Profiteer nu nog, of volgend weekend the day after van deze tips.

Uit de band springen af en toe is een must, vooral als je je tijdens de werkweek aan de drie R'en houdt (rust, regelmaat, reinheid): op tijd naar bed, gezond eten met hooguit één glaasje erbij. De gevolgen van de aanslag die je tijdens zo’n avondje uit op je lichaam pleegt, zijn echter zó jammer.

More content below the advertising

Hoofdpijn, opgeblazen gevoel, brák de volgende dag… Deze ontgiftingstips helpen echt.

  • Drinken, drinken, drinken. Water, voor de duidelijkheid. Want we moeten hydrateren. Kruidenthee, wellicht vriendelijker voor de gevoelige buik, is ook een goeie.
  • Appelazijn heeft vochtafdrijvende en zuiverende eigenschappen. Neem een eetlepel als je wakker wordt. Niet lekker, wel nuttig.
  • Een ontgiftende juice maakt ook een hoop goed. Fruitsappen brengen de zuurgraad en bloedsuikerspiegel weer op peil. Kies bijvoorbeeld voor deze: versgeperst sap van grapefruit, ananas en papaja.
  • Doe het een paar dagen rustig aan met ‘zwaar’ voedsel als rood vlees, witmeel, frisdrank, melkproducten en gebakken dingen. Met veel groente (salades) en fruit gun je je lever een break.
  • Zweten is ontgiften, dus hop: bewegen!
  • Wees lief voor je lijf. Eet rustig en bewust, en ga op tijd naar bed. Geheel volgens de drie R'en eigenlijk...