Mischo ketting, € 402 © Matches Fashion via Collagerie
Mischo ketting, € 402 © Matches Fashion via Collagerie

‘The one thing over everything’ is het motto van de nieuwe site Collagerie. Insteek: minder kopen en beter kopen, door alle ruis die online aanwezig is weg te halen. Het aanbod wat je te zien krijgt, is gecureerd door twee voormalige moderedacteuren van de Britse Vogue,  Lucinda Chambers en Serena Hood. En het gaat verder dan kleding, ook beauty en wonen zijn er terug te vinden. Tik je 'vaas' in, dan krijg je er momenteel dertien in beeld, allemaal anders, mooi en trendy.

More content below the advertising

(c) Collagerie

Alles op de site is gezien, besproken, verlangend bekeken en afgetekend door het duo. Het aanbod is eigenlijk gewoon hun eigen high-low fashionable verlanglijstje. Stukken van Ganni en  Cos worden samen aangeboden met Oka, Maison Bengal en Loewe. Doel is je te verlossen van eindeloos scrollen en klikken en het overweldigende gevoel dat je bijna geen keuze kunt maken. Zie je iets waar je hart sneller van gaat kloppen, dan beland je met een keertje klikken in de shop van dienst.

"We doen al het voorwerk voor je," zegt Lucinda (links, 36 jaar ervaring in de mode als adviseur bij onder andere Marni, Prada en H&M). "We laten je zien waar je moet shoppen, hoe je moet shoppen, hoe je iets moet stylen en waar je naar moet kijken. We hopen alle lol en vreugde terug te kunnen brengen in het kopen van kleren, het kan zo'n transformerende bezigheid zijn. En we laten ook zien wat je met trends kunt doen. Werktitel: mild, moderate, extreme. Maar het gaat veel meer over stijl dan over trends. Over dingen kopen die echt bij je passen."  

Foto's (c) Collagerie

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in