Zeg designers, zó hoort het dus.

Knix – een label dat bekendstaat om haar ‘lekvrije’ ondergoed en no nonsense ontwerpen – heeft een geweldige nieuwe campagne gelanceerd die laat zien dat het wél kan: diversiteit in de mode.

De modellen in alle soorten en maten zijn tussen de 50 en 81 en staan er prachtig op. “De inspiratie voor deze video is vrij simpel”, legt CEO Joanna Griffiths uit. “De hele maatschappij doet alsof vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd niet meer bestaan. Wij willen alle vrouwen in de kijker zetten en aantonen dat we mooi zijn op iedere leeftijd." 

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

For #InternationalWomensDay, we have a message for the world. We’re done with women over 50 being treated like they’re invisible. Women over 50 still exist. And they’re as sexy, confident, and badass as ever. At Knix, we try to live every single day like it’s International Women’s Day. It’s always been right there in our mission statement: that we believe it’s time all women lived totally, unapologetically free. And we mean ALL women. Today we’re asking you to do one thing. Share! Share this video with your friends, your mom, your sister, your aunt, your daughter, your husband. Everyone. Everyone who would feel empowered by this message and the song brought to you by the one and only @ddlovato. Here’s to women. Of every age🥂 #knix #EveryAge #IWD2020 #InternationalWomensDay

Een bericht gedeeld door Knix (@knixwear) op

Meer dan 500 vrouwen melden zich aan voor de casting, waarvan er dertien werden uitgekozen, waaronder de 75-jarige Elizabeth Robbins. Voor haar shoot vertelde ze dat ze enorm enthousiast en klaar was om haar lichaam te laten zien. “Vrouwen vieren die een bepaalde leeftijd hebben bereikt, zou geen vreemd idee mogen zijn, daar willen we vanaf."

Article continues after the ad

Foto (c) KnixWear 

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in