En no 3 begrijpen we nog stééds niet.

Elke ontwerper hoopt erop, sommige sturen er zelfs op aan, maar uiteindelijk is het toch het publiek dat beslist waar het voor gaat qua looks. En dat is te meten aan het aantal zoekopdrachten, ook wel bekend als de virtuele hitparade van sales.

Article continues after the ad

Modezoekmachine Lyst houdt deze beursberichten nauwkeurig bij, Nouveau deelt de komende tijd hun bevindingen. Vandaag: de looks die niet aan te slepen waren, nadat ze op tv te zien waren.  

1 EMILY IN PARIS

De Netflix-serie Emily in Paris debuteerde in oktober en was direct overal onderwerp van gesprek, omdat er wel erg veel clichés over Parijs langskwamen. Bij de kijkers gingen die er echter in als verse macarons.  

De rol van Lily Collins inspireerde een toename van 342% van het aantal paginaweergaven voor Kangol-buckethoeden...

...terwijl zoekopdrachten naar ‘baretten’ per week met 41% stegen.

Ook de zoekopdrachten naar Gannirokken stegen aanzienlijk (+289%), nadat de gele, asymmetrische rok van het merk in de serie te zien was.

2 I MAY DESTROY YOU

De hoofdrol van Michaela Coel als Arabella in I May Destroy You leidde tijdens de gehele looptijd van de populaire comedy-dramaserie tot een esthetiek waarin de jaren 90 en de mode-influencer samenkwamen.

Haar vesten met patroon waren de hit van de show en de zoekopdrachten daarnaar stegen met 43% toen de show van juni tot september voor het eerst werd uitgezonden.

3 TIGER KING

Nadat Tiger King in maart debuteerde op Netflix verdrievoudigden de zoekopdrachten naar tijger-, luipaard-, en zebraprint in de maand april.

Shoppers die geobsedeerd waren door katten zochten ook naar ‘Kenzo Tiger’-stukken, waarvan de zoekopdrachten piekten met 200% ten opzichte van de maand ervoor.

De Tigersweater van Anine Bing werd een van de populairste artikelen van het merk. Hoe dan?! 

4 THE LAST DANCE

De miniserie over Michael Jordans basketbalcarrière bracht na de eerste twee afleveringen een stijging van 36% teweeg in zoekopdrachten naar Nike's Air Jordan 1-sneakers.

Ook zoekopdrachten naar basketbalkleding, waaronder shorts (+12%) en tanktops (+20%) namen toe.

5 NORMAL PEOPLE

De zilveren ketting, in de hele serie gedragen door Paul Mescal’s personage Connell, werd de grote ster van Normal People.

De hype rond het sieraad resulteerde in de creatie van de Instagram fanaccount @connellschain die viraal ging, terwijl zoekopdrachten naar herenkettingen met 43% stegen ten opzichte van vorig jaar

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in