Voor leuke 40+ vrouwen met stijl

Luxe labels doneren gul coronahulp

Geen It Bags, maar mondkapjes – heel mooi. Ook de mode-industrie is knarsend tot stilstand gekomen door Covid-19, beter bekend als het coronavirus. Dat is triest voor de mensen die erin werken, maar het brengt het beste naar boven in de creative directors die aan het hoofd staan. Zo doneerde Prad...

Luxe labels doneren gul coronahulp

Geen It Bags, maar mondkapjes – heel mooi.

Ook de mode-industrie is knarsend tot stilstand gekomen door Covid-19, beter bekend als het coronavirus. Dat is triest voor de mensen die erin werken, maar het brengt het beste naar boven in de creative directors die aan het hoofd staan.

Zo doneerde Prada al vier intensive care en reanimatie units aan twee ziekenhuizen in Milaan en produceert LVMH gratis ontsmettende handgel voor Frans zorgpersoneel.

Ontwerper Kerby Jean-Raymond van Pyer Moss ruimde zijn kantoor leeg en maakte er een ruimte voor van waaruit hij gedoneerde handschoenen en gezichtsmaskers distribueert.

Moncler helpt een ziekenhuisproject in Lombardije, Italië. Het merk doneerde al 10 miljoen euro voor opzetten van een hospitaal met meer dan 400 intensive care units in het Fiera Milano gebied.

Donatella Versace, hier in vrolijkere tijden, doneerde 200.000 euro aan de spoedafdeling van het San Raffaele-ziekenhuis in de Italiaanse stad Milaan. “Onze harten gaan uit naar al diegenen die door deze ziekte zijn getroffen en naar alle artsen en medisch personeel die de afgelopen weken non-stop heldhaftig hebben gewerkt om voor onze dierbaren te zorgen. Op zulke momenten moeten we samen de rug rechten en voor elkaar zorg dragen,” aldus Versace.

Luxebedrijven LVMH en Kering stelden geld beschikbaar voor stichtingen die medische middelen leveren voor degenen die door het virus zijn getroffen.  Modehuizen Dolce & Gabbana en Bulgari financieren onderzoekers die momenteel op zoek zijn naar een behandeling van het coronavirus.

Tenslotte doneerde de H&M Foundation, de non-profitorganisatie van de grootste eigenaren van modeketen H&M, ruim 45.000 euro aan het COVID-19 Solitary Response Fund. Dit fonds is opgericht door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), en is “een veilige manier voor individuen, bedrijven en filantropen om bij te dragen aan de door de WHO uitgevoerde inspanningen omtrent de pandemie”, valt te lezen op de website van de WHO.

Foto's (c) Brunopress

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in