'Groene' beautyproducten in rode flesjes.
Na ruim een eeuw vooral een ode aan zwartwit te hebben gebracht, heeft Chanel voor haar nieuwe 'clean beauty' collectie van verzorgingsproducten rood gekozen...
... met dank aan het rode Camelia-extra dat er een hoofdrol in speelt. De camelia was Coco's lievelingsbloem.
Wat kun je verwachten? Een lijn van negen producten (powder-to-foam cleanser, eye cream, serum, fragrance mist, foundation en Revitalizing Lotion) waar tien jaar aan gewerkt is in Chanel's Open Sky laboratorium in Zuid-Frankrijk. Het rode camelia-extract zou voorkomen dat huidcellen sloom worden en zo een doffe, vermoeide huid tegengaan.
No. 1 de Chanel is de duurzaamste skincare en make-up lijn van het label en ook de eerste met hervulbare verpakkingen. De formules bestaan voor 76% uit anti-age camelia-ingrediënten (denk aan bloemblaadjes en zaadjes) en voor 97% uit 'ingrediënten van natuurlijke oorsprong.'
Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in