Voor leuke 40+ vrouwen met stijl

Monaco: nog even over de lichaamstaal van Albert en Charlene

'Ze zien er beiden ongemakkelijk uit.' Als je elkaar een half jaar amper hebt aangeraakt, geroken en geproefd, is het vanzelfsprekend even wennen aan de ander. Dat straalden de eerste foto's van de herenigde Grimaldi's dan ook uit. Aan de ene kant was er het weerzien van Charlene (43) en haar kin...

Monaco: nog even over de lichaamstaal van Albert en Charlene

'Ze zien er beiden ongemakkelijk uit.'

Als je elkaar een half jaar amper hebt aangeraakt, geroken en geproefd, is het vanzelfsprekend even wennen aan de ander. Dat straalden de eerste foto's van de herenigde Grimaldi's dan ook uit.

Aan de ene kant was er het weerzien van Charlene (43) en haar kinderen, tweeling Jacques en Gabriella (6). Ze hadden elkaar overduidelijk erg gemist. De prinses van Monaco zit al maanden in Zuid-Afrika, waar ze inmiddels al meerdere keren is geopereerd aan haar holten. Zolang ze haar oren niet kan klaren, mag ze niet vliegen, is haar officiële verklaring. Daarom was Albert met de tweeling naar Zuid-Afrika gevlogen, zodat ze toch weer even samen konden zijn.

Lichaamstaaldeskundigen stellen echter toch wel wat vraagtekens bij het weerzien van Albert (63) en Charlene. "Je zou een enthousiaste foto vol genegenheid verwachten om alle geruchten de kop in te drukken," zegt bodylanguage expert Judi James in de Daily Mail. "Maar ik zien geen tekenen van een connectie tussen Albert en Charlene. Ze zien er beiden ongemakkelijk uit.

Albert staat als het ware buiten de gezinscirkel, op de foto's die Charlene met hun kinderen deelde zie je geen fysiek contact, oogcontact of intimiteit tussen hen. Ze lijken op haar initiatief te zijn gemaakt, hij staat erbij alsof hij zich ongemakkelijk voelt in haar meer casual en spontane wereld."

"Op deze foto kunnen ze bijna niet closer zijn," zegt Judi James. "De manier waarop Charlene haar arm om zijn nek heeft is zowel behoeftig als bezitterig, het is een gebaar dat het er nogal dik oplegt. Hun ogen kijken naar wat een andere camera lijkt te zijn, wat afdoet aan de intimiteit van het moment. De manier waarop ze hun gezichten tegen elkaar aandrukken is ongebruikelijk, met de monden zij aan zijn, in plaats van te kussen of oogcontact te maken. Het ziet er impulsief uit, alsof het initiatief meer van haar dan van hem kwam."

Op de tweede foto poseren de Grimaldi's samen op een brug. "Albert ziet er hier meer ontspannen uit dan op de foto's met hun kinderen," zegt James. "Hij maakt zich wat breder, dat duidt op een verhoogd niveau van zelfvertrouwen. Charlene's houding heeft ook hier wat bezitterigs, met haar rechterhand dicht bij zijn hals en haar linkerhand op zijn schouder, alsof ze hem showt voor de camera. Zijn lach is overtuigender dan die van haar, Charlene kijkt een beetje triest. Hoewel ze lacht, wijzen haar mondhoeken iets naar beneden, wat wijst op gemengde gevoelens."