Zara lanceert campagne met veertigplussers (maar niet iedereen is er happy mee)
Steeds vaker zien we dat merken kiezen voor vrouwen die geen twintig en dertig meer zijn. Na Céline, Desigual en Mango is het nu de beurt aan Zara.
In hun nieuwe campagne genaamd Timeless zijn Malgosia Bela (40), Yasmine Warsame (41) en Kristina de Coninck (53) te zien. Toch is niet iedereen helemaal happy.
Oud en lelijkDe reden: met name de uitspraken van Malgosia Bela zou bij veel mensen in het verkeerde keelgat zijn geschoten. "Het zou fijn zijn om niet oud en lelijk te worden, maar mentaal ontwikkel je jezelf. Het is een paradox: je wordt ouder, maar krijgt wel meer zelfvertrouwen", zegt ze in een video.
Niet slimVolgens moderedacteur Carly Ledbetter van The Huffington Post is dat nou juist geen handige uitspraak. "Door ouderdom te associëren met lelijk worden, versterk je juist het stereotype van oudere vrouwen. Zara slaat hiermee de plank mis."
Wat anderen nu lezen
Strak in het lentepak: dít voorjaarsuniform moet je hebben
Sarah Ferguson (63) ontdekt haar inner fashionista!
Body inclusiviteit in fashion? Vergeet het maar...
Fris de lente in: zo draag je de kleur groen
Onverwachte modetopper: de hoodie kan bij (bijna) alles!
9 looks die je niet wilt missen van de Oscars
Metallics zijn momenteel helemaal hot, maar hoe voorkom je de zilverfolie-look?
Style File: Katie Holmes (44) is chic, cool en ongecompliceerd
Transparant is trend (en ook jij kunt daar mee wegkomen!)
Ines de la Fressange viert de lente met inspiratie uit India