Ralph Lauren presenteert ‘See now, buy now’ collectie
Zo veel merken, te veel inventaris, niet genoeg mond-tot-mondreclame. Ralph Lauren zag dit
‘Eerst een Catwalk show geven en een half jaar later pas de kleren kunnen kopen… dat tijdperk is voorbij’ zegt Lauren in de Amerikaanse Vogue. ‘Met het internet en social media, je moet veranderen. ‘See now, buy now’ geeft de mogelijk snel te schakelen,’ zei Ralph Lauren zelf. ‘We denken dat dit de juiste stap is.’
Deze collectie is een aanvulling op de reguliere herfstcollectie van het merk die al sinds augustus de winkelschappen bereikte. Het thema is ook anders dan wij van hem kennen. De klassieke Britse sfeer is niet zo duidelijk aanwezig zoals bij de andere collecties. Wel zijn de stukken gebaseerd op de herfst en kerst. De catwalk show werd in een gigantisch glazenhuis gehouden in plaats van zijn gebruikelijke diverse locaties in het centrum van New York.
Voor Ralph Lauren is dit opnieuw een grote verandering in een tijd vol veranderingen. Het bedrijf ondergaat onder leiding van voorzitter en CEO Stefan Larrson een grootschalige reorganisatie, de Way Forward Plan genaamd, waarbij de productieketen versneld wordt, de nadruk komt te liggen op de Ralph Lauren, Polo en Lauren merken, diverse winkels worden gesloten en het management wordt teruggebracht van negen lagen naar zes. Tot nu toe heeft dat zo’n 1.000 banen gekost.
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Bewaren
Wat anderen nu lezen
Net zo'n zomerse rok als koningin Letizia? Check!
Anna Dello Russo (61): 'Als ik een minirok wil dragen, dan doe ik dat'
Rode loper trend: daar komt de bruid!
Fashion Feest in Arnhem (en de Stockdagen zijn terug!)
Akshata Murty doet een ‘Máxima-Amaliaatje’
Premium zonnebrillen voor een prikje, zit je klaar?
Net zo'n zonnige blazer als prinses Catherine? Check!
'Alles wat Bridgerton je leert over korsetten is fout'
Deze fijne Sample Sale wil je niet missen!
Exposities: couture, kronen en de kroning van Charles III