Handig als je online een mooi exemplaar hebt gespot.
Virtueel passen is in opkomst en de techniek wordt steeds beter, zodat je ook steeds beter kunt inschatten hoe iets je zal staan als je iets virtueel past.
Amazon Fashion Europe introduceert nu 'immersive shopping' voor zonnebrillen, om je digitale shopervaring te verbeteren. Handig met het oog op de aanstaande sales voor zonnebrillen!
Op de website vind je zo'n 1500 monturen van onder andere Tommy Hilfiger, Lacoste, Hawkers en Polaroid, allemaal labels met een andere stijl, zodat je kunt experimenteren naar hartenlust. De Virtual Try-on biedt de mogelijkheid om je hoofd mét de bril te bewegen, zodat je jezelf aan alle kanten kunt bekijken om te zien of ie je staat.
De Virtual Try-on is nu nog alleen te downloaden via de Amazon app op iOS systemen, maar zal snel worden uitgebreid naar Android en ook toepasbaar worden gemaakt voor andere potentiële aankopen. De app is al verkrijgbaar voor schoenen.
Overigens is Amazon niet de enige die virtueel passen biedt, ook Warby Parker, The Spectacle Factory en Ray-Ban hebben zo'n tool, net als Pearle. Mr Spex, Charlie Temple en Specsavers. Het werkt eigenlijk overal hetzelfde: je zet in de app de selfiecamera aan, tikt op het montuur van je keuze en het verschijnt op je neus. Dat gezegd hebben: de Amazon tool komt heel dicht bij 'net echt'.
Foto (c) Getty Images
Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in