/https%3A%2F%2Fcdn.pijper.io%2F2025%2F02%2FaqwC8lw0QA0pDw1739967309.jpg)
Het Spaanse stadje Porreres op Mallorca keek even raar op toen ze het logo van Meghans nieuwe lifestylemerk As Ever onder ogen kregen. Volgens Spaanse media lijken de ontwerpen wel héél veel op elkaar, en de gemeente overweegt nu juridische stappen.
Zelfde logo
Porreres gebruikt al sinds 1370 een wapen met een palmboom en twee zwaluwen. Het logo van As Ever? Zelfde idee, maar dan met twee kolibries. Toch lijkt het er niet op dat de gemeente snel naar de rechter stapt.
In El País noemt Porreres het een “strijd van David tegen Goliath” – en tegen de Britse kroon procederen is nu eenmaal ingewikkeld en duur. “Een aanklacht wegens plagiaat is ingewikkeld en kostbaar, en een kleine gemeente als de onze kan het zich niet veroorloven om tegen de Engelse kroon te vechten.”

Toch zit er ook een positieve kant aan, zegt burgemeester Xisca Mora: “Veel mensen over de hele wereld ontdekken nu dat ons stadje überhaupt bestaat. Het voelt onwerkelijk!” Of Porreres echt actie onderneemt, is nog onzeker.
Vernieuwd merk
Meghan kondigde eerder deze week een soort rebrand van haar lifestylemerk aan. Daarbij liet ze dus ook weten dat haar merk nu onder de naam 'As Ever' doorgaat. American Riviera is dus verleden tijd.
De slimme volger had al kunnen opmerken dat Meghans merk zo ging heten. De afgelopen tijd sloot de hertogin namelijk al haar Instagram-berichten af met de handtekening 'As Ever, Meghan'.
"De aap is uit de mouw. Ik ben shocked dat we dit zo lang geheim hebben kunnen houden", begint Meghan de video. "Over twee weken komt mijn show uit, waar ik heel erg naar uitkijk, maar ook...mijn business!", vertelt ze glunderend. Ze legt uit dat Netflix, het streaming-platform waarbij haar show te zien zal zijn, nu ook met Meghan samenwerkt voor haar lifestyle-bedrijf.
"Ik heb gewacht op een moment om een naam te delen die ik in 2022 al heb vastgelegd...en dat moment is nu. Het heet As Ever", onthult Meghan het grote nieuws.
- Vorsten
- NL Beeld