Voor leuke 40+ vrouwen met stijl

Royaal aanwezig: Meghan Markle komt na lifestylemerk en Netflix-serie nu ook met podcast

Meghan Markle breidt haar groeiende portfolio verder uit met een gloednieuwe podcast. Na haar de lancering van haar lifestylemerk As ever en de Netflix-serie With Love, Meghan, betreedt de hertogin van Sussex nu ook (opnieuw) de audiowereld.

Meghan Markle

De podcast, die op 8 april van start gaat, bestaat uit een seizoen van acht afleveringen waarin Meghan haar ondernemersreis verkent. Ze voert openhartige gesprekken met vrouwelijke oprichters – waaronder enkele bekende namen – over de successen en uitdagingen van het opbouwen van een merk. Via deze intieme dialogen hoopt Meghan luisteraars te inspireren en inzicht te geven in de realiteit van ondernemerschap.

Een nieuw hoofdstuk voor Meghan

Op Instagram deelde Meghan haar enthousiasme: “Ik ben zo opgewonden om iets anders waar ik aan heb gewerkt met jullie te delen: Confessions of a Female Founder! Ik heb openhartige gesprekken gevoerd met geweldige vrouwen die dromen hebben omgezet in realiteit en kleine ideeën hebben opgeschaald tot enorm succesvolle bedrijven.” Ze voegde eraan toe dat het proces zowel openbarend als inspirerend was – en dat plezier maken onderweg net zo belangrijk is.

In een exclusief interview met PEOPLE gaf Meghan zelf een inkijkje in de uitdagingen van het starten van een merk. “Er zijn heel veel wendingen - zelfs met de naam,” vertelde ze, verwijzend naar de problemen rondom het logo van haar nieuwe bedrijf. “Ik was het in real-time aan het uitzoeken.”

Toch omarmt ze de leercurve. “Ik waardeer iedereen die me steunde en me de kans bood om fouten te maken en het uit te zoeken - en ook om vergevingsgezind te zijn naar mezelf toe.”

Inspirerende podcast voor vrouwelijke ondernemers

Volgens Jessica Cordova Kramer, CEO en mede-oprichter van Lemonada Media, waarmee de podcast wordt geproduceerd, is het een waardevolle toevoeging aan het aanbod voor vrouwelijke ondernemers. “Als vrouwelijke oprichters zijn Steph en ik dankbaar dat we de kans krijgen om samen met Meghan te bouwen aan de podcast die we precies nodig hadden toen we Lemonada begonnen.”

Stephanie Wittels Wachs, mede-oprichter en Chief Creative Officer van Lemonada, prijst Meghans benadering: “Meghan is zo’n warm en gastvrij persoon en dat voel je in haar interviews. Ze creëert een comfortabele ruimte waarin haar gasten fascinerende, persoonlijke verhalen kunnen delen. Luisteraars kunnen gesprekken verwachten die veel meer kantine dan directiekamer zijn.”

Een nieuwe samenwerking na Spotify

Deze podcast is Meghans eerste project sinds ze in februari 2024 haar samenwerking met Lemonada Media aankondigde, nadat zij en prins Harry hun contract met Spotify beëindigden. Haar vorige podcast, Archetypes, was een groot succes: het won de People’s Choice Award voor Pop Podcast van 2022 en werd in maart 2024 bekroond met een Gracie Award, een prestigieuze erkenning voor vrouwen in de media.

Met Confessions of a Female Founder zet Meghan een nieuwe stap in haar carrière en blijft ze haar platform gebruiken om inspirerende en eerlijke verhalen te delen. Als we de berichten mogen geloven, kunnen fans zich opmaken voor een reeks boeiende gesprekken waarin kwetsbaarheid en ondernemerschap hand in hand gaan.

Royalty
  • People
  • NL Beeld