Voor leuke 40+ vrouwen met stijl

Onthuld: de make-up producten achter Meghan Markle’s iconische bruidslook

Bijna zeven jaar na haar sprookjeshuwelijk met prins Harry vertelt Meghan Markle welke producten zijn gebruikt om haar stralende bruidslook te creëren.

Meghan Markle

De onthulling van de producten volgt kort op de lancering van Meghans ShopMy-platform op 24 maart, waarin ze eerder al haar favoriete mode, sieraden en accessoires deelde. Met de uitbreiding naar beauty biedt ze fans nu een kijkje achter haar legendarische bruidslook.

Make-upgeheimen van Meghan Markle

In de Breaking Beauty podcast vertelt haar vriend en make-upartiest Daniel Martin over de bruidsmake-up die hij in 2018 creëerde voor haar look tijdens de ceremonie in St. George's Chapel. Zo zou haar ‘lit-from-within glow’ grotendeels te danken zijn aan de Dior Backstage collectie.

“Het is nu zes jaar geleden,” vertelde Martin in de podcast. “Het was eigenlijk veel Tatcha. En ik werkte toen bij Dior, dus veel van de Backstage-lijn was net gelanceerd. Haar hele gezicht was eigenlijk Dior Backstage.”

Een kijkje in Meghans bruidsbeauty

The Wedding Edit, een zorgvuldig samengestelde selectie van tien beautyproducten die haar iconische trouwlook creerden, geven ons een exclusief inkijkje achter haar befaamde Royal Wedding-look. De lijst bevat items van Dior, Tatcha en MAC:

Harry’s voorkeur

Meghans minimalistische bruidsmake-up was een bewuste keuze. Martin vertelde aan InStyle dat prins Harry dol was op de natuurlijke uitstraling van zijn bruid. “Na de ceremonie bleef Harry maar dank je wel zeggen,” vertelde Martin. “Hij bedankte me omdat ik haar eruit had laten zien als zichzelf.”

Martin moedigt bruiden aan hetzelfde te doen en te kiezen voor een tijdloze, natuurlijke make-up look. “Het laatste wat je wilt, is dat je naar je trouwfoto’s kijkt en denkt: ‘Weet je nog dat highlighten toen in de mode was?’” grapt hij. “Aan het einde van de dag wil je er gewoon op je best uitzien.”

Van prinses tot ondernemer

Naast haar beauty- en mode-inspiratie heeft Meghan onlangs haar eigen lifestylemerk As ever gelanceerd. Hoewel ze zichzelf niet als influencer ziet, heeft haar stijl en smaak een grote aantrekkingskracht – met als bewijs dat veel producten uit haar ShopMy-selectie al binnen no-time waren uitverkocht.

Royalty
  • People, Instagram @breakingbeautypodcast
  • NL Beeld, The Wedding Edit (ShopMy-platform)