Queen Elizabeth hield wel van een gezellig borreltje. En geef haar eens ongelijk! Gezien de respectabele leeftijd die de Britse vorstin in relatief goede gezondheid wist te bereiken, heeft het haar zeker geen windeieren gelegd. Maar wat schonk ze het liefst in? Haar voormalige chef-kok onthult haar ultieme favoriet.
De koninklijke cocktail: Gin & Dubonnet
Darren McGrady werkte meer dan tien jaar als de persoonlijke chef-kok van de koningin. Hij kookte in onder andere Buckingham Palace en reisde met de royals mee naar Windsor Castle en Balmoral. Tegenover CNN deelde hij eerder het ultieme recept waar de koningin steevast voor koos als ze trek had in iets sterkers dan haar dagelijkse afternoon tea.
Haar absolute favoriet? Een unieke twist op de klassieke martini: Gin gemixt met Dubonnet.
Dubonnet is een Frans aperitief van zoete, versterkte wijn en specerijen. De koningin dronk deze cocktail het liefst met véél ijs en afgetopt met een vers schijfje citroen.
Vier glazen per dag: het vaste ritueel
Volgens McGrady was de koningin geen avonddrinker die op de bank voor de televisie nipte. In plaats daarvan had ze een vast, opvallend ritueel midden op de dag. Naar verluidt genoot ze van zo'n vier glazen alcohol per etmaal, netjes verdeeld over haar dagschema:
- Voor de lunch: Haar beroemde Gin & Dubonnet met veel ijs en citroen.
- Tijdens de lunch: Een goed glas wijn passend bij de maaltijd.
- Als dessert: Een gortdroge gin-martini rechtstreeks uit de keuken.
- Voor het slapengaan: Een klassiek slaapmutsje in de vorm van een glas champagne.
Klinkt absoluut als een koninklijk bestaan!