Op 22 november geef ik een Sekt- en Champagneproeverij voor ruim 120 Nouveau-lezeressen op onze Academy.

Om het nuttige met het aangename te verenigen, toog ik met een aantal vriendinnen naar Duitsland. Sekt inkopen. Deze moest natuurlijk überall even voorgeproefd worden en wat me opviel is dat er tegenwoordig veel leuke vrouwen aan het roer van wijnhuizen staan. Dames die stolz zijn op hun product, vakmanschap combineren met flair, met moderne marketing (en etiketten) hun product hipper aan de vrouw brengen. Toevallig was het thema voor de Nouveau die nu in de winkel ligt al gepland. Twee keer per jaar hebben we een grote brainstorm voor het nieuwe seizoen.

Voor dit nummer kwam daar ‘Het Nieuwe Rijk’  uit, een trend die we al terugzagen bij modehuis Celine. Tuttigheid en broekrok zijn terug. Wilden we in de jaren ’70 in die laatste niet dood gevonden worden, nu vonden we het zo waar toch iets hebben (wonderlijk toch, dat smaakgevoel). Het Nieuwe Rijk konden we vertalen in mode- en juwelenproducties. Maar het kon ook worden doorgevoerd op meer maatschappelijke onderwerpen. Het nieuwe rijk is immers ook het delen van kennis en sisterhood. Dus voeren we zes dames op in het coachingsverhaal Vrouwen die Empoweren. En scheurde ik langs bij Marjolein Beumer in de Achterhoek (mijn moeder in de bijrijders-stoel, die woont er langs) voor een binnenkijk-reportage.

En terwijl we zo met coverteksten stoeiden, zei chef Marion ineens: ‘Wat hebben we toch veel bevlogen vrouwen in dit nummer.’ Bruisende vrouwen, voegde ik daar aan toe, met een lichte Sehnsucht naar mijn Duitse wijnvriendinnen. Die staan niet in dit issue, maar dat komt vast nog wel eens een keer.  We blijven namelijk smaak, stijl, substantie, spirit en sisterhood met jullie delen. 

Maar eerst die zesde S, van Sekt, op 22 november.

Zie ik jullie daar? Bestel hier je kaarten

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in
 

More content below the advertising

Reacties (0)

Claudia Straatmans (52) is Hoofdredacteur Nouveau en houdt van wandelen, wijn, man & dochter én van haar vriendinnen. "Samen met andere vrouwen wandelen, Duitse rieslings uitproberen en vooral met heel veel zelfspot onszelf onder de loep nemen, dat is geloof ik waar ik voor geboren ben. 

Archief

2018
2017
More content below the advertising