In haar strijd tegen kindhuwelijken lanceerde prinses Mabel onlangs de campagne 'I DO'. Als je tot Wereldmeisjesdag (11 oktober) een foto op Twitter plaatst van je ringvinger, doneren drie Amerikaanse bedrijven aan het goede doel. Goed bezig!

Prinses Mabel heeft een nieuw wapen in haar strijd tegen kindhuwelijken. In New York lanceerde de prinses VOW, een onafhankelijke organisatie die de handen ineenslaat met de Amerikaanse trouwindustrie om geld op te halen om gedwongen huwelijken te stoppen.

Article continues after the ad

Het geld dat wordt opgehaald, gaat naar het vorige maand opgerichte Girls First Fund. Dat steunt lokale initiatieven in de strijd tegen kindhuwelijken.

Om de lancering van VOW te vieren, is maandag een socialmediacampagne gestart, #VowForGirls.

Voor iedereen die tot internationale meisjesdag, 11 oktober, een foto van een ringvinger - al dan niet met ring - deelt via social media met de hashtag #VowForGirls, doneren drie Amerikaanse bedrijven 1 dollar aan VOW. Mabel was een van de eersten die via Twitter 'I do' zei:

Maar meer bekende vrouwen haakten meteen in, zoals Christy Turlington:

Bron en beeld: ANP

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in