Voor leuke 40+ vrouwen met stijl

Máxima is dol op sieradenmerk Miccy’s

Een jong Nederlands sieradenmerk zonder groot marketingbeleid krijgt toch de media aandacht die zij verdient. Michelle de Hoogh is een Haagse oorbellenmaakster die na wat tegenslagen (zoals een klacht van Amerikaans warenhuis Macy’s) die nu haar oorbellen ziet schitteren aan de oorlellen van onze...

Máxima is dol op sieradenmerk Miccy’s

Een jong Nederlands sieradenmerk zonder groot marketingbeleid krijgt toch de media aandacht die zij verdient. Michelle de Hoogh is een Haagse oorbellenmaakster die na wat tegenslagen (zoals een klacht van Amerikaans warenhuis Macy’s) die nu haar oorbellen ziet schitteren aan de oorlellen van onze Koningin Máxima.

Een extra C voor Micy’s
“Ik dacht dat het spam was, maar ik vroeg voor de zekerheid toch aan mijn man, die in de financiële dienstverlening werkt, of ik iets met die mail moest.” De Hoogh (35) moest de mail wel serieus nemen, want het was een bericht van een advocatenbureau op het gebied van merkenrecht. De mail was opgesteld namens het Amerikaanse warenhuis Macy's, die vond dat de naam van De Hooghs merk ‘Micy’s’ teveel leek op hun eigen naam en een verandering eiste. “Het was heel vervelend, maar het voelde tegelijkertijd als een enorm compliment. Mijn werk viel kennelijk ook op in Amerika."

De extra C in Miccy’s heeft de dreiging van een rechtszaak uit de lucht gehaald. De uitgesproken oorbellen ontwerpt Michelle de Hoogh zelf en laat ze vervolgens met de hand maken in een van haar twee ateliers in Den Haag of Dubai. Daar opent zij binnenkort de eerste winkel die alleen haar merk verkoopt gelegen in Dubai Mall. Dit is gelijk een bijzondere locatie, omdat het winkelcentrum in het hoogste gebouw ter wereld bevindt, de 828 meter hoge Burj Khalifa. In het lage Nederland zijn er 60 winkels die haar prominente sieraden verkopen, over de grens zijn het er nog eens tien. En 30 procent van haar omzet haalt De Hoogh via internet binnen.

Celebrities
Op internet krijgt zij royaal bezoek. “Vriendinnen attendeerden me er op dat koningin Máxima mijn oorbellen droeg” zei de Hoogh. Máxima droeg bijvoorbeeld een paar tijdens de Olympische Spelen in Rio. De Hoogh zorgt ervoor dat er regelmatig een nieuwe set naar Wassenaar gaat. Geen enkele ster of royal wordt betaald om het sieradenmerk te dragen, maar toch zijn ze geliefd. Naast Máxima hebben Doutzen Kroes en Sylvie Meis deze oorstekers al ontdekt.

Gat in de markt
“Het zijn opvallende, kleurrijke oorbellen en behoorlijk uniek. Van sommige modellen maken we er maar twee. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je op een feestje je oorbellen tegenkomt in de oren van een andere vrouw." De Hoogh studeerde aan de kunstacademie, werkte daarna bij uitzendorganisatie Randstad en ontwierp in haar vrije tijd oorbellen. Een beetje uit nood: “Ik ben allergisch voor nepmetalen die je bij een bijouterie koopt, en ik ontdekte dat het enige alternatief heel dure sieraden waren. Er zat niets tussen en daar ben ik in gesprongen."

Bron: AD