Ze werd dit jaar 80, maar van rustig aan doen, lijkt ze niets te willen weten. En gelukkig maar, want we zien haar graag bij evenementen. en het lijkt, nu ze niet meer vorstin is, dat ze ook een stuk meer ontspannen is.

Groots feest in januari

Prinses Beatrix blies 31 januari 80 kaarsjes uit en dat werd grotos gevierd. Zelf genoot vroegere vorstin zo te zien ook met volle teugen.

More content below the advertising

Voor haar verjaardag, maakten we deze leuke foto-overzichten:

Verder gaf ze dit jaar veel acte de présence bij culturele evenementen en uitreikingen. Zoals hier bij de première van De Stormruiter, waar haar paardlievend hart vast een sprongetje maakte.

En bij de uitreiking van de Appeltjes van Oranje in juni.

Natuurlijk zagen we haar eerder dit jaar ook weer de handen uit de mouwen steken bij NLdoet. Beatrix maakt van haar bijdrage nooit een haastklus. "Zo, zeg maar wat ik moet doen", is ongeveer haar openingszin bij aankomst. De koffie kan worden overgeslagen. Ze wil aan de slag, en trekt daarvoor enkele uren uit.

In december stond een hartverwarmend bezoek aan Bonaire op het programma. De Prinses was er in opperbeste stemming.

Lees ook: Prinses Beatrix geniet tijdens bezoek aan Bonaire

Het jaar werd afgesloten met Willem-Alexander, Máxima, Prins Constantijn en Prinses Mabel bij het uitreiken van de Prins Claus Prijs.

En met de kerstkaart waar ze samen met haar kleinkinderen opstaat, sluit Prinses Beatrix het jaar in stijl af in haar belangrijkste functie; die van oma.

Beeld: ANP

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

Koningin Máxima was vanochtend in het Zeeuwse Vlissingen. En werd daar omringd door honderden kinderen.

In de Lasloods in Vlissingen werd het lokale samenwerkingsconvenant muziekonderwijs ondertekend, waar Máxima erevoorzitter van is. En daar waren natuurlijk ook héél veel blije kinderen bij. En de band Bløf, want het is tóch Zeeland. Máxima zong uiteraard meteen lekker mee.

More content below the advertising

In het convenant staan afspraken over het vormgeven van muziekonderwijs in Zeeland de komende jaren. Momenteel krijgen kinderen op veertig procent van alle basisscholen in Zeeland structureel muziekles, in 2021 moet dat tachtig procent zijn.

Máxima droeg een top uit de collectie van Natan.

Beeld: ANP

Koningin Letizia van Spanje neemt een stijlvoorbeeld aan onze eigen koningin Máxima. Pied-de-poule is een ideale print, voor royals.

Letizia kent haar klassiekers, dat toont ze keer op keer. Deze week verscheen ze ten tonele in een prachtige pied-de-poule-design van Hugo Boss. Een jurk die zo bij Máxima in de kast had kunnen hangen.

More content below the advertising

Queen Letizia (with King Felipe) presiding over the awarding ceremony of the Gold Medals of Merit in the Fine Arts 2017 {Palacio de la Merced Real | Córdoba, Spain | 18 February 2019}. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 👗 : Hugo Boss 🧥 : Hugo Boss 👠 : Magrit 👜 : Hugo Boss 💎 : Earrings - Unknown ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ . . . . . . . . #SpanishRoyals #SpanishMonarchy #SpanishRoyalFamily #FamiliaRealEspañola #CasaReal #QueenLetizia #ReinaLetizia #Letizia #LetiziaOrtiz #QueenOfSpain #ReinaDeEspaña #Queen #Royalty #Spain #España #OOTD #LOTD #Fashion #StyleOfTheDay #Style #Moda #FashionInspiration #Stylish #Magrit #HugoBoss #Houndstooth

Een bericht gedeeld door 🇪🇸Spanish Royal Family🇪🇸 (@spanish.royals) op

Onze eigen koningin is namelijk ook dól op de klassieke print, in meerdere kleuren. Hangt hij bij jou al in de kast?

Beeld: ANP

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in