Voor leuke 40+ vrouwen met stijl

Amalia: Jaaroverzicht 2018

Onze kroonprinses werd onlangs 15 jaar in een best veelbewogen jaar. Een overzicht van Amalia's jaar, van oma's verjaardag tot stralend op Koningsdag. Oma Beatrix werd 80 Een mooi moment natuurlijk. Prinses Beatrix werd 31 januari 80 jaar en dat werd groots gevierd. Onder andere met een feest op ...

Amalia: Jaaroverzicht 2018

Oma Beatrix werd 80

Een mooi moment natuurlijk. Prinses Beatrix werd 31 januari 80 jaar en dat werd groots gevierd. Onder andere met een feest op het Paleis op de Dam, waar heel de koninklijke familie aanwezig was om deze bijzondere verjaardag te vieren.

Amalia verhuist naar China?

In februari 2018 kwam ineens het nieuws naar buiten dat Prinses Amalia naar China zou willen verhuizen voor haar studie. Koning Willem-Alexander reageerde verbaast toen hij, net terug van de Olympische Spelen in Zuid-Korea, met het nieuws geconfronteerd werd.

"Ik kwam woensdag uit Korea, landde in Parijs en zag het nieuws. Ik was heel verbaasd. Dus ik dacht: laat ik even Amalia bellen om te kijken of het waar is of niet, want misschien had ze iets geregeld.

Zij heeft er heel hard om gelachen. Het is absoluut niet waar. Ik verwijs het terug naar de dikke duim waar het uit gezogen is."

Winterse fotosessie

Eind februari werd de traditionele winterse fotosessie in Lech geschoten. Het was behoorlijk koud, maar de kroonprinses liet zich gewillig vastleggen op de gevoelige plaat.

Amalia straalt op nieuw staatsieportret

Vlak voor Koningsdag geeft het koninklijk huis een reeks nieuwe staatsieportretten vrij. De portretten, geschoten door Edwin Olaf oogsten overal lof.

Onze toekomstige vorstin.

Koningsdag 2018: Amalia treedt op de voorgrond

Voor het eerst stapte Kroonprinses Amalia met nadruk in de spotlight tijdens Koningsdag in Groningen.

Ze presenteerde zich als spontane tiener en toekomstig vorstin. Met zichtbaar zelfvertrouwen ging ze af en toe voorop tijdens de Koninklijke wandeling door Groningen.

Lees ook: Amalia helemaal in haar element tijdens Koningsdag

Juni: een maand van uitersten

In juni overleed Amalia's tante Inés in Argentinië. De koninklijke familie reisde spoorslags af voor de begrafenis en Máxima bleef daarna nog een tijdje om haar moeder te steunen. Dat betekende dat Amalia het met haar zusjes, in deze verdrietige tijd, even zonder haar moeder moest doen.

Daar tegenover stond heel vrolijk nieuws. Op villa Eikenhorst werd een nest puppies geboren van labrador Nala. Koningin Máxima zou later zeggen dat dat een goede afleiding voor de meisjes was in deze moeilijke maand.

Zomerse fotosessie op Villa Eikenhorst

In juli stond de jaarlijkse zomerfotosessie op het programma. Voor de laatste keer in Wassenaar bij Villa Eikenhorst, want in 2019 verhuizen de Oranjes naar Paleis Huis ten Bosch in den Haag. Op een prachtige zomerse dag, was de stemming in de tuin opperbest.

Amalia met haar moeder Máxima en zusjes, wat een leuk stel!

Na de zomervakantie, kon Amalia zich op gaan maken voor haar 15e verjaardag, begin december.

Lees ook: Amalia 15: De leukste foto's door de jaren heen.

Amalia in 2019

Behalve de verhuizing naar Huis ten Bosch staat begin 2019 de wintersportvakantie naar Lech als eerste op het programma. Dan gaan we vast weer een paar mooie foto's van de kroonprinses zien.

Beeld: ANP

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in