Loopt je hoofd bijna over, knarsetanden in je slaap, kortaf, snel geïrriteerd? Klinkt alsof je last hebt van te veel stress. Met deze dingen laat je de stress aan het einde van de dag van je af glijden. 

Ruik aan een citroen

More content below the advertising

Onderzoek toont aan dat het inademen van citrusgeur ervoor kan zorgen dat spanning en vermoeidheid vermindert. Nog gezonder is om elke ochtend en avond een beetje citroenwater te drinken. Het is een rustgevende routine met tal van voordelen voor de gezondheid.

Eet een avocado

Als je bij de groenteboer bent voor die citroen, pak dan meteen een avocado erbij. Deze zijn rijk in vitamine B, dat helpt tegen de stress.

Doe aandachtig de afwas

Onderzoek wijst uit dat de stress- en angstgevoelens verminderd worden, wanneer je de tijd neemt om de afwas doelbewust te doen. Het kan zelfs veel inspiratie opleveren!

Beweeg

Naast mediteren en yoga is sporten ook al goed om te ontspannen, omdat er endorfine vrijkomt. Elke avond 30 minuten wandelen doet ook al wonderen. Je komt tot rust, verbetert je spijsvertering en ondertussen ga je even je to-do list na.

Plan een reis

Hoe ver weg en/of hoe lang het nog duurt, maakt niet heel veel uit. Het plezier van de voorpret zal een hoop goed doen!

Verwen jezelf

Nagels lakken, online winkelen of een warm bad nemen. Het zijn kleine, simpele bezigheden die de stress flink kunnen verlichten.

Lach

Kijk een leuke romantische comedy, of bel met een vriendin. Onderzoek bewijst dat lachen de creativiteit en productiviteit stimuleert, juist wanneer je je futloos voelt.

Bron: http://bit.ly/2b1rBxx

Bewaren