De Bijenkorf brengt een ode aan alle vrouwen in haar campagne, die van 16 januari t/m 8 maart (Internationale Vrouwendag) is te zien. Fotograaf des Vaderlands Robin de Puy portretteerde vrouwen met ieder een eigen bijzonder verhaal.

En als onderdeel van de campagne zoekt het luxe warenhuis ondernemende vrouwen, die ervan dromen hun product in deze winkel te verkopen. Tijdens ‘A She Story’ krijgen zij hiertoe de kans.

Inspirerende vrouwen
Marjolijn Meynen, directeur marketing en communicatie van de Bijenkorf: “De rol van de vrouw is groter dan ooit. Niet voor niets. Empathie, overzicht, compassie: vrouwelijke kwaliteiten beïnvloeden de wereld. Uit marktonderzoek weten wij dat vrouwen naar de Bijenkorf komen om zich te laten inspireren en wij worden door hen geïnspireerd. Bij de Bijenkorf zijn alle vrouwen bijzonder, daarom deze campagne.”

Internationale Vrouwendag
Robin de Puy fotografeerde voor deze campagne zowel bekende als onbekende Nederlandse vrouwen, jong en oud, in krachtig zwart/wit en de Bijenkorf tekende hun verhalen op. Deze ode is tot en met Internationale Vrouwendag te zien in de etalages, in de media, online en als expositie in de Bijenkorf filialen.

Lees ook: Nouveau's modevlogger Anita laat ze zien, de mooiste pakken van dit voorjaar

'Uniek op hun eigen manier'
Fotograaf Robin de Puy: “Het was erg inspirerend om met zoveel verschillende vrouwen te werken. Ze zijn allemaal uniek op hun eigen manier, zoals de vastberadenheid van de jonge Elke van Achterberg als professioneel rolstoelschermster, de wijsheid van de 90-jarige mevrouw Link en het levensverhaal van ballerina Michaela DePrince. Naast het fotograferen van de campagnebeelden heb ik ook met cinematograaf Maarten van Rossem vier korte films gemaakt. Ik kijk ernaar uit deze te delen.”

De volgende vrouwen zijn onderdeel van de campagne:
Elke van Achterberg | Professioneel rolstoelschermster
Stephanie Afrifa | Cultureel ondernemer
Michaela DePrince | Ballerina bij het Nationale Ballet
Fidan Ekiz | Journaliste, documentairemaker
Ninke Gijzel | Inkoopdirecteur de Bijenkorf
Sophie Hilbrand | Programmamaker
Gerda Link | Kunstenares
Lucia Rijker | Coach, inspirator
Angélique Schmeinck | Meesterkok, entrepreneur
Hanna Verboom | Actrice, sociaal ondernemer
Leonie Woerdeman | Hoofd plastische chirurgie Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis

Meld je ook aan
Er zijn veel ondernemende vrouwen in Nederland die graag hun product bij de Bijenkorf zouden verkopen. Of het nu gaat om kunst, kleding of cadeau-artikelen, tot en met 25 januari kunnen zij zich hier aanmelden. Elk filiaal kiest zijn eigen winnares en haar product zal vanaf eind februari 2017 tijdelijk worden opgenomen in het assortiment. Het publiek krijgt de kans om te stemmen op een van de zeven regionale winnaressen; de meest aansprekende krijgt met haar product tijdelijk een landelijk podium op deBijenkorf.nl. Hoe geweldig is zo'n kans? Ga jij 'm grijpen? Succes!

Ontwerper Tommy Hilfiger woont samen met zijn vrouw Dee in één van de 151 bewoonde suites van het wereldberoemde Plaza Hotel in New York. Aan Architectural Digest gaven ze een persoonlijke rondleiding voor bijzondere details en vooral veel humor!

Het appartement staat bol van de stijl, maar ook heel veel bijzondere snuisterijen. Terloops zegt Tommy: "Oh ja, dit was een cadeautje van Mick Jagger en dit heb ik van Karl Lagerfeld gekregen."

Dee blijft er lekker nuchter onder, met enige zelfspot: "I can't say this kitchen sees a lot of cooking action.... After all, that's what restaurants are for."

Goede tip

In de slaapkamer hebben Tommy en Dee een kleine minibar laten maken voor koffie en thee. Zo hoeven ze 's ochtends niet naar de keuken beneden en zitten ze met hun koffietje lekker op het terras naar Central Park te kijken. Dat is nog eens wakker worden!

Bekijk de video:

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

Beeld: ANP. Bron: Architectural Digest

Om de aandacht te vestigen op haar boek Becoming, liet Michelle een paar nooit eerder vertoonde familiekiekjes zien.

Michelle’s boek verschijnt pas in november, maar de cover is al gemaakt en die liet ze dan ook graag zien op Instagram, begeleidt met een paar bijzondere jeugd- en familiefoto’s.

Op Twitter schreef ze: As I prepare to share Becoming this fall, I hope you’ll also think about your own story, and trust that it will help you become whoever you aspire to be. Your story is what you have, what you will always have. It is something to own.

Home has always been where our family is..., schrijft Michelle.

De jonge Michelle

En daarom volgden op insta een paar foto’s die haar hebben gemaakt tot wie ze is geworden. Eentje van de bruiloft in 1992, een jeugdfoto met haar vader Fraser en moeder Marian en een pic van begin jaren tachtig op Princeton. Wij kijken uit naar het boek. Maar de foto’s hebben we lekker al.