Voor leuke 40+ vrouwen met stijl

Victoria's Secret ruilt Angels in voor powervrouwen

Het label wil vrouwvriendelijker worden. Het was altijd al een ongemakkelijk schouwspel, bloedmooie modellen die zich voor de grote Victoria's Secret show uithongerden en gek trainden om nóg strakker in niemendalletjes rond te paraderen. Voor wie deden ze dat eigenlijk? Voor mannen, natuurlijk, w...

Victoria's Secret ruilt Angels in voor powervrouwen

Het label wil vrouwvriendelijker worden.

Het was altijd al een ongemakkelijk schouwspel, bloedmooie modellen die zich voor de grote Victoria's Secret show uithongerden en gek trainden om nóg strakker in niemendalletjes rond te paraderen.

Voor wie deden ze dat eigenlijk? Voor mannen, natuurlijk, want geen vrouw die denkt: 'Oh, ik wil ook een kriebelende beha met prikkende beugels en een slip die in mijn bilspleet kruipt, om op hoge hakken in heen en weer te zwikken in het openbaar.'

Met de opkomst van #MeToo en de groeiende vraag naar meer diversiteit en minder 'male gaze' zag het seksistische label de verkoop kelderen, terwijl nieuwe, inclusieve lingeriemerken zoals ThirdLove, Aerie, Heist en Savage X Fenty van Rihanna aan marktaandeel wonnen. Zodat nu het roer omgaat. In plaats van stoeipoezen zijn vrouwelijke topsporters en actrices de nieuwe boegbeelden.

Een van de nieuwe gezichten van het nieuwe Victoria Secret Collective is de bekende, zeer uitgesproken Amerikaanse voetbalster Megan Rapinoe.

Ook de Indiase actrice Priyanka Chopra moet helpen om weer in de gratie bij klanten te komen, net als Paloma Elsesser, een model dat wel eens eet, transgendermodel Valentina Sampai, journalist Amanda de Cadenet, skiër Eileen Gu en het uit Zuid-Soedan gevluchte topmodel Adut Akech.

De zeven nieuwe gezichten fungeren ook als klankbord voor de directie

De in totaal zeven nieuwe vrouwen moeten duidelijk maken dat Victoria’s Secret er wil zijn voor álle vrouwen, ongeacht hun kleur, postuur of geaardheid. De zeven zullen optreden in reclamecampagnes, maar ook betrokken zijn bij het uitdenken van nieuwe collecties. Ook gaan ze fungeren als klankbord voor de directie.

'De nadruk ligt niet meer op wat mannen willen, maar vooral op wat vrouwen willen'

Topman Martin Waters benadrukte dat de verandering van het imago noodzakelijk is. De nadruk moet volgens hem niet liggen om wat mannen willen, maar vooral wat vrouwen willen. Als we een duit in het zakje mogen doen: met comfortabele, goed zittende kwaliteitslingerie zou je als label al een heel eind komen.  

Foto's (c) Getty Images, Victoria's Secret

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in