Ze is nu het gezicht van een van de grootste labels ter wereld.

Wat een leuke keuze van H&M, om Jane Fonda (84) het gezicht te maken van MOVE, de nieuwe sportcollectie van het label.

Jane volgde altijd balletles om fit te blijven, maar nadat ze in 1979 tijdens opnamen voor The China Syndrome haar voet brak, kon ze niet meer dansen op het niveau dat ze voor ogen had en wendde ze zich tot aerobics.

Article continues after the ad

The Jane Fonda Workout zorgde voor een ware fitnessrage en een tweede carrière voor Jane.

Die doet het tegenwoordig iets rustiger aan in de gym "maar ik zit niet stil. Ik doe mijn oefeningen, ik wandel, ik strek," zegt ze. "Je moet je lijf blijven gebruiken en goed onderhouden, anders haakt het af."

Kortom, een volmaakt rolmodel om de wereld mee in beweging te krijgen. H&M MOVE lanceert daarom een wereldwijde workout campagne onder leiding van mover Jane én choreograaf JaQuel Knight.

In het eerste filmpje neemt Jane Fonda opnieuw haar rol als trainingsinstructeur aan en nodigt de hele wereld uit om in beweging te komen. JaQuel Knight helpt haar bij het begeleiden van deze training voor jong en oud, waarbij alle vormen van beweging worden gevierd – van professioneel tot speels.

In lekkere sportkleding, laten we dat niet vergeten. De eerste collectie bevat een variatie aan move essentials waaronder: functionele tops, lichtgewicht jacks en een brede selectie aan leggings en bh’s. Daarnaast de items die speciaal zijn ontworpen voor hardlopen en trainen. Jane en JaQuel dragen de Monogram collectie.

De collectie omvat vier exclusieve materialen en je hoeft maar naar de namen te kijken om te begrijpen waar het voor geschikt is. DryMove™ - helpt al het vocht van je huid weg te trekken, zodat je comfortabel en droog blijft tijdens het bewegen. ShapeMove™ - geeft extra ondersteuning en is essentieel bij tillen en strekken. SoftMove™ - is superzacht en geeft je extra ondersteuning tijdens het bewegen. StormMove™ - beschermt tegen wind en regen en is ademend, ongeacht het weer.

Om de impact op het milieu te verminderen streeft H&M Group ernaar om tegen 2030 100% van de materialen gerecycled of duurzaam in te kopen. H&M MOVE zit nu op bijna 85%: het polyester is 99% gerecycled, en het katoen dat wordt gebruik is biologisch, gerecycled of BCI gesourced. 

Foto's (c) Getty Images, H&M 

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in