Voor leuke 40+ vrouwen met stijl

De lockdown van Chopard's Caroline Scheufele

'Ik mis Cannes en de bouillabaisse van Chez Tétou.' Caroline Scheufele, co-president en artistic director van Chopard, zou normaal gesproken nu ondergedompeld zijn in het Filmfestival van Cannes, maar dat loopt dit jaar anders. "Het is jammer dat het niet door kan gaan, maar het was de enige opti...

De lockdown van Chopard's Caroline Scheufele

'Ik mis Cannes en de bouillabaisse van Chez Tétou.'

Caroline Scheufele, co-president en artistic director van Chopard, zou normaal gesproken nu ondergedompeld zijn in het Filmfestival van Cannes, maar dat loopt dit jaar anders. "Het is jammer dat het niet door kan gaan, maar het was de enige optie," zegt ze in The Telegraph. "Het zou onethisch zijn geweest om over een rode loper te lopen terwijl zoveel mensen wereldwijd het moeilijk hebben en zich zorgen maken over hun gezondheid en hun financiële situatie."

Scheufele was degene die in 1998 het plan had om als sponsor van het Filmfestival high jewellery daar in de spotlights te zetten. Het is in twintig jaar een fenomeen geworden waarbij de juwelen bijna meer aandacht genereren dan de films. "De feesten die we geven zijn zoveel meer dan celebrity fotomomentjes," zegt ze. "Veel van onze gasten zijn echte vrienden geworden, zoals Lionel Richie, Marion Cotillard en Elton John."

Haar favoriet? "Julia Roberts droeg een Chopard ketting met een smaragd en een ring voor haar Cannes-debuut in 2016. Ze liep blootvoets over de rode loper met haar schoenen in haar hand en toen er iets van werd gezegd, zei ze: 'Met juwelen als deze heb ik geen schoenen nodig.' Onvergetelijk."