Voor leuke 40+ vrouwen met stijl

Cisca en het Zeeman-parfum: The Saga Continues!

Nouveau contributor Cisca Dresselhuys heeft nog stééds geen flesje. Gisteren getuigde Cisca al van haar vergeefse queeste om een flesje van het veelbesproken Zeeman-parfum te bemachtigen. Vandaag het vervolg: so far no good: Het nieuwe parfum 'Lucht' van Zeeman is, direct na verschijning in de wi...

Cisca en het Zeeman-parfum: The Saga Continues!

Nouveau contributor Cisca Dresselhuys heeft nog stééds geen flesje.

Gisteren getuigde Cisca al van haar vergeefse queeste om een flesje van het veelbesproken Zeeman-parfum te bemachtigen. Vandaag het vervolg: so far no good:

Het nieuwe parfum 'Lucht' van Zeeman is, direct na verschijning in de winkel, een doorslaand succes. Er lijkt een stormloop op dit goedkope parfum te zijn, dat door gebruiksters omschreven wordt als 'Ongelooflijk lekker'.

Kreeg ik gisteren, toen ik er om vroeg, al 'Uitverkocht' te horen, datzelfde antwoord kreeg mijn man vandaag, toen hij op mijn verzoek een ander filiaal van de zaak bezocht.  Hij was vast de eerste niet, want de verkoopster, zei kortaf: 'We zijn uitverkocht'. En toen hij vroeg wanneer er nieuwe aanvoer kwam, snauwde ze: 'Dat vertellen ze ons niet, wij weten van niks, volg Facebook maar'.

Nu zitten wij thuis niet op dat sociale medium, dus ons rest weinig anders dan af en toe naar een van de drie Zeeman-filialen in onze woonplaats te gaan. Ook zouden we op Marktplaats kunnen kijken, want daar schijnen de flesjes van 4,99 euro inmiddels voor 135 euro te worden aangeboden. Maar dat vind ik veel te gek, voor dat geld koop ik dan toch liever Chanel.

In de Telegraaf van gisteren stond dat Zeeman afgelopen zaterdag al tienduizenden flesjes 'Lucht' verkocht heeft. Ook werd daar gemeld dat eind volgende week weer tienduizenden flesjes te koop zullen zijn in de winkels. Het lijkt er op dat Zeeman overvallen is door het succes, terwijl men toch eerder heel goed scoorde met een goedkope trouwjurk en later nog eens met goedkope sneakers.

Dat het parfum voor 5 euro per flesje verkocht kan worden, heeft alles te maken met het feit, dat er geen geld uitgegeven is aan een dure verpakking noch aan dure reclamecampagnes.  Zelfs bij een prijs van 4,99 maakt Zeeman nog winst op dit parfum, vertelde marketingmanager Caroline van Turenhout in de krant.

Kun je nagaan hoe de winsten zijn bij Chanel, Dior en andere dure parfumsoorten.

Nu maar hopen dat ik 'Lucht' lekker blijk te vinden…

Foto (c) Brunopress

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in