Steeds vaker zien we dat merken kiezen voor vrouwen die geen twintig en dertig meer zijn. Na Céline, Desigual en Mango is het nu de beurt aan Zara. 

In hun nieuwe campagne genaamd Timeless zijn Malgosia Bela (40), Yasmine Warsame (41) en Kristina de Coninck (53) te zien. Toch is niet iedereen helemaal happy. 

Oud en lelijk
De reden: met name de uitspraken van Malgosia Bela zou bij veel mensen in het verkeerde keelgat zijn geschoten.  "Het zou fijn zijn om niet oud en lelijk te worden, maar mentaal ontwikkel je jezelf. Het is een paradox: je wordt ouder, maar krijgt wel meer zelfvertrouwen", zegt ze in een video. 

Niet slim
Volgens moderedacteur Carly Ledbetter van The Huffington Post is dat nou juist geen handige uitspraak. "Door ouderdom te associëren met lelijk worden, versterk je juist het stereotype van oudere vrouwen. Zara slaat hiermee de plank mis."

 

Timeless | a conversation with Malgosia Bela. Check more at zara.com

Een bericht gedeeld door ZARA Official (@zara) op

 

 

Timeless | a conversation with Yasmin Warsame. Check more at zara.com

Een bericht gedeeld door ZARA Official (@zara) op

 

 

Timeless | a conversation with Kristina de Coninck. Check more at zara.com

Een bericht gedeeld door ZARA Official (@zara) op

 

We moeten er nu nog niet aan denken, maar Chanel is alweer helemaal klaar voor de winter. Voor de wintercollectie van 2018/2019 kiest Karl lagerfeld voor actrice Margot Robbie. Een slimme keuze, want waar kennen we haar ook alweer van?

Karl Lagerfeld heeft de Academy Award genomineerde actrice Margot Robbie, een ambassadeur van het huis, gekozen om het gezicht te worden van de campagne voor CHANEL's eerste Coco Neige-collectie, ontworpen door de couturier voor de winter 2018/19.

Robbie speelde de gevallen wintersportster Tonya Harding in de succesvolle, biografische film I, Tonya. Daar ligt dus zeker een goede link naar winter.

De collectie

CHANEL's Coco Neige is helemaal gewijd aan wintersport, de sneeuw en après-ski.

Technisch hoogstaand, goed draagbaar, maar met de onmiskenbare klasse van Chanel. Vanaf juli 2018 in de winkel.

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

Beeld: Chanel

Het thema dit jaar: 'Heavenly bodies: fashion and the catholic imagination', inspireerde tot uitbundige stoffen, drukke patronen en de meest uitgesproken outfits in jaren. Dit zijn onze highlights.

De jaarlijkse fundraiser van het Metropolitan Museum of Art waar Anna Wintour de gastenlijst van ongeveer 600 'lucky few' samenstelt, staat garant voor de mooiste creaties.

Maar de trappen van het museum zijn dan ook een catwalk om van te smullen. Het expositie die dit jaar extra onder de aandacht wordt gebracht: Heavenly bodies: fashion and the catholic imagination. dat inspireerde tot uitbundige stoffen, drukke patronen en de meest uitgesproken outfits in jaren. Koren op de molen van Versace, Dolce & Gabbana en Jean Paul Gaulthier.

Gastvrouwen dit jaar waren Donatella Versace, die koos voor een prachtig donkerblauw/gouden combinatie:

Amal Clooney oogste met deze creatie van Richard Quinn zowel lof als onbegrip. Vooral de lange broek onder de jurk kon rekenen op heel wat opgetrokken wenkbrauwen.

En Rihanna ging voor een pauselijke look. Maison Margiela by John Galliano tekende voor het design.

Laat het maar Madonna in Jean Paul Gaulthier over om een statement te maken.

Kim Kardashian West droeg een crucifix op haar heup in deze nauwsluitende Versace

En Sarah Jessica Parker pakte uit met deze creatie van Dolce & Gabbana

Voor de oplettende kijker: De diadeem is een heuse kerststal:

Model/actrice Cara Delevigne ging iets ingetogeners van Dior. Nou ja, ingetogen...

Terwijl Rosie Huntington Whiteley juist voor een goddelijk aureooltje koos van Ralph Lauren. Een van de toppers wat ons betreft!

Katy Perry kwam als engel

Jennifer Lopez droeg het katholieke kruis op de borst van deze Balmain.

Maar de absolute showstopper dit jaar, is Blake Lively. Wat een práchtige jurk. Versace, bedankt!

Voor een stoeltje betaal je maar liefst 40.000 dollar. Alles voor het goede doel natuurlijk.

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

Beeld: ANP. AFP PHOTO/Hector RETAMAL/Angela WEISS. EPA/JUSTIN LANE