Steeds vaker zien we dat merken kiezen voor vrouwen die geen twintig en dertig meer zijn. Na Céline, Desigual en Mango is het nu de beurt aan Zara. 

In hun nieuwe campagne genaamd Timeless zijn Malgosia Bela (40), Yasmine Warsame (41) en Kristina de Coninck (53) te zien. Toch is niet iedereen helemaal happy. 

Oud en lelijk
De reden: met name de uitspraken van Malgosia Bela zou bij veel mensen in het verkeerde keelgat zijn geschoten.  "Het zou fijn zijn om niet oud en lelijk te worden, maar mentaal ontwikkel je jezelf. Het is een paradox: je wordt ouder, maar krijgt wel meer zelfvertrouwen", zegt ze in een video. 

Niet slim
Volgens moderedacteur Carly Ledbetter van The Huffington Post is dat nou juist geen handige uitspraak. "Door ouderdom te associëren met lelijk worden, versterk je juist het stereotype van oudere vrouwen. Zara slaat hiermee de plank mis."

 

Timeless | a conversation with Malgosia Bela. Check more at zara.com

Een bericht gedeeld door ZARA Official (@zara) op

 

 

Timeless | a conversation with Yasmin Warsame. Check more at zara.com

Een bericht gedeeld door ZARA Official (@zara) op

 

 

Timeless | a conversation with Kristina de Coninck. Check more at zara.com

Een bericht gedeeld door ZARA Official (@zara) op