O Moncler x Richard Quinn
O Moncler x Richard Quinn

Niet voor muurbloempjes, wel perfect voor de donkere dagen.

Moncler doet niet aan seizoenen, het label levert gewoon een nieuwe collectie en daar mogen klanten mee doen wat ze willen. De nieuwste lichting is de 0 Moncler Richard Quinn collectie, als onderdeel van het Moncler Genius 2019 project.

More content below the advertising

Dit betreft een nieuw businessmodel van Remo Ruffini, de creative director van het merk, waarin hij tien keer samenwerkt 'met de meest avant-garde creatives ter wereld'.

De huidige collectie is zoals gezegd in samenwerking met Richard Quinn, een Britse wonderboy die in 2016 zijn eigen label begon en al in 2018 van koningin Elizabeth zelve de British Design Award kreeg.

Quinn heeft in dit geval bloemen als uitgangspunt genomen en die als maximalist ingezet in vormen en kleuren...

... die een beetje doen denken aan de haute couture van de jaren vijftig en zestig.

De uitbundige jassen, pakken met prints en hoge laarzen kunnen volgens hem allemaal met elkaar worden gecombineerd.

Maar niemand die het je kwalijk zal nemen als je kiest voor één blikvanger, omdat je regenbogen, panterprints en enorme madelieven tegelijk dragen wellicht wat teveel van het goede vindt.  

Moncler werd in 1952 opgericht in de plaats Grenoble, in Frankrijk. De naam van het merk is afkomstig van de samenvoeging van de afkortingen van de naam van de berg vlakbij Grenoble, Monestier-de-Clermont.  Geïnspireerd door slaapzakken en tenten ontwikkelde het label superwarme winterjassen voor de winters in de Alpen.

Tegenwoordig is het label supertrendy: wie een beetje wil meetellen, zoeft in het regenboogpak de piste af deze winter...

Maar de madeliefjes kunnen natuurlijk ook: voor de après-ski zijn er laarzen met een hakje. 

Foto's (c) Moncler