Vandaag opende om tien uur 's ochtends de eerste van een reeks warenhuizen van het Canadese bedrijf Hudson’s Bay in Nederland.

Het warenhuis aan het Amsterdamse Rokin ging als eerste open en daar was het een drukte van belang.

Goodie bag
Voor de eerste vijftig klanten was er een goodie bag. Het was even dringen geblazen, maar dat was het enige moment dat er sprake was van een gekkenhuis bij het nieuwe shop-walhalla. De winkels lijken niet op de standaard warenhuizen van Hudson’s Bay: het luxe warenhuis in Amsterdam - verdeeld over drie panden - is een stuk mooier dan zijn naamgenoten in Canada en de Verenigde Staten.

Lees ook: Net als iedere tiener: Amalia droeg 'gewoon' een Zara-jas

Veel merken van eigen bodem
Wat merken betreft, is er relatief veel overlap met de Bijenkorf. Verder valt het grote aantal Nederlandse en Amsterdamse merken op, zoals Scotch & Soda, Love Stories en &Klevering. Volgens retaildeskundige Sabien Duetz is met de opening van de winkel het gat gedicht dat V&D heeft achtergelaten. "Het is open, licht en transparant. Hier zijn vakmensen aan het werk geweest”, zegt ze.

Eerst reserveren
Als minpunt wordt het gebrek aan horeca genoemd. "Een filiaal van Stach of Coffee Company had niet misstaan. Ook een champagnebar zou wel lekker zijn. Bij het restaurant van Ron Blaauw, het enige horecapunt in het nieuwe warenhuis, moet je reserveren.” De shop-expert concludeert: dit is een warenhuis voor de Nederlanders. Toegankelijker dan de Bijenkorf, maar het ontstijgt zeker het niveau van V&D.

Donderdag openen de warenhuizen van Hudson’s Bay in Den Haag en Rotterdam. Later deze maand volgen filialen in zeven andere steden.

Een site hebben ze natuurlijk ook, bekijk hier de collectie.

Bron: de Telegraaf
Bron beeld: ANP, Hollandse Hoogte

Anita Willemars, coördinator Mode: “Deze lente wordt een vrolijke en kleurrijk modeseizoen, met grote bloemenprints, regenboogfranjes en transparant plastic. Zoals altijd in de mode, kun je meerdere kanten op”.

Franjes maken het leven wat zwieriger, dus het belooft een vrolijke zomer worden, nu de franjes overal in de mode opduiken. Zaten vroeger franjes voornamelijk aan je cocktail jurk, dit seizoen zie je de franjes overal en dus juist ook overdag.

Kleuren: alles

Zo draag je het: draag de franjes overdag bijvoorbeeld op een witte blouse 

Kleuren: alles

Als je één item wil: tas met lange franjes

Beeld: Dolce & Gabbana Fall/Winter 2018.

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

 

We moeten er nu nog niet aan denken, maar Chanel is alweer helemaal klaar voor de winter. Voor de wintercollectie van 2018/2019 kiest Karl lagerfeld voor actrice Margot Robbie. Een slimme keuze, want waar kennen we haar ook alweer van?

Karl Lagerfeld heeft de Academy Award genomineerde actrice Margot Robbie, een ambassadeur van het huis, gekozen om het gezicht te worden van de campagne voor CHANEL's eerste Coco Neige-collectie, ontworpen door de couturier voor de winter 2018/19.

Robbie speelde de gevallen wintersportster Tonya Harding in de succesvolle, biografische film I, Tonya. Daar ligt dus zeker een goede link naar winter.

De collectie

CHANEL's Coco Neige is helemaal gewijd aan wintersport, de sneeuw en après-ski.

Technisch hoogstaand, goed draagbaar, maar met de onmiskenbare klasse van Chanel. Vanaf juli 2018 in de winkel.

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

Beeld: Chanel