MantshoxH&M is de naam van de geweldige limited edition die vanaf 15 augustus verkrijgbaar is.

Ze zijn inmiddels beroemd, de H&M samenwerkingen met bekende fashion labels. Het begon met Karl Lagerfeld, later leverden ook onder andere Stella McCartney, Viktor & Rolf en Roberto Cavalli een guest designer collectie af.

More content below the advertising

De nieuwste samenwerking voor een betaalbare limited edition designer wear is met Manthso dat in Sesotho zoveel betekent als 'Black is Beautiful'.  

Het label is in 2004 opgericht door Palesa Mokubun, de eerste Afrikaanse ontwerper die samenwerkt met H&M.

"Het is mijn Zuid-Afrikaanse liefdesbrief aan de wereld," zegt Palesa. "Ik hoop dat klanten over de hele wereld blij zijn met de collectie, die is geïnspireerd op de stand-out items van mijn laatste drie collecties."

Mokubun is geboren in Kroonstad en groeide met haar broer op bij een alleenstaand moeder. Haar werk in de modewereld begon toen ze een boetiek in Rosebank Johannesburg inliep en de eigenaar vroeg waar ze haar outfit vandaan. 'Die heb ik zelf gemaakt', was haar antwoord, waarna het balletje ging rollen. 

Palesa's focus ligt op Afrikaanse materialen in moderne, opvallende ontwerpen...

...een edgy snit in zijde of zeer fijn katoen met een duidelijke structuur zijn de kenmerken van haar werk.

MantshoxH&M is vanaf 15 augustus online en in de flagshipstore aan de Beurstraverse in Rotterdam verkrijgbaar. Prijzen variëren van 19,99 euro voor een paar oorbellen tot 99,99 euro voor een maxi-jurk.

En de commercial is er eentje om meteen vrolijk van te worden. 

Foto's © MantshoxH&M

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in