Morgen is het 1 oktober en start, inmiddels traditiegetrouw, een maand met veel extra aandacht voor borstkanker. Elk jaar lanceert Pink Ribbon een nieuwe armband waarvan een deel van de opbrengst naar onderzoek tegen deze ziekte gaat. Dit is 'm:

De Pink Ribbon Armband. Een sieraad met méérwaarde: je steunt er financieel én symbolisch onderzoek mee.

De nieuwe armband bestaat uit 4 verschillende bandjes: een roze basisband, een gevlochten grijs/wit bandje, een kralenbandje met het goudkleurige Pink Ribbon bedeltje, en een bandje met 6 goudkleurige en 1 zilverkleurig steentje.

De steentjes symboliseren de confronterende cijfers dat 1 op de 7 vrouwen borstkanker krijgt.

Verkoopprijs € 9,99, waarvan € 4,26 wordt gedoneerd aan borstkankeronderzoek. Nu te koop via www.pinkribbon.nl/shop en vanaf eind september bij o.a. Bruna, C&A, DA-DIO, Jumbo en Hunkemöller.

Meer informatie: www.pinkribbon.nl/armband.

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

 

De Japanse retailer Uniqlo sloeg wederom de handen ineen met de stijlvolle Ines de la Fressange (ooit Karl Lagerfeld's muze) en dat leidt tot een veelbelovende kledinglijn voor aankomend voorjaar en de zomer. Want met deze outfits willen we allemaal wel flaneren aan de Franse kust!

De inspiratie voor dit seizoen was Saint-Tropez aan de Côte d'Azur, waar Ines werd geboren en waar zij een fijne jeugd had. De stijlvolle Francaise is de 50 inmiddels al een tijdje gepasseerd en we nemen maar wat graag een voorbeeld aan haar stijl en klasse.

De Joie de vivre spat er vanaf. Denk aan glanzende, zachte shirts van 100% Frans linnen, marine-truien en geïnspireerde jurken.

Ook leuk, de items voor kinderen bevatten details die het makkelijk maken om te combineren met de dames items. 

En het beste nieuws? Vanaf 21 februari shop je deze items gewoon in de Kalverstraat (of online natuurlijk).

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

 

De wat conservatievere clientèle van Chanel zit er niet echt op te wachten, maar het luxe modemerk vind het tijd voor een ingrijpende verandering en wel deze: 

Chanel maakt in de toekomst niet langer gebruik van exotische dierenhuiden. Tassen, schoenen en riemen van slangen-, krokodillen- en hagedisleer zijn verleden tijd.

De reden?

Het is steeds moeilijk om de betrouwbaarheid van de gebruikte huiden te achterhalen. En met betrouwbaarheid gaat het voornamelijk om de herkomst van de huiden waar de iconische tassen van gemaakt worden. 

De producten van exotische huiden zijn nog exclusiever dan de 'gewone' tijdloze items. Voor een classic flap handtas van pythonleer betaal je rustig 10.000 euro terwijl dezelfde tas van kalfsleer ongeveer de helft kost.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door Jimmy (@jimmyliaohb) op

De toekomstige klanten zijn echter milieubewuste millenials die zich bewust zijn van hun ecologische 'footprint' en daar ook naar willen handelen. Zo beweert althans Business Of Fashion. 

Het verliezen van de huidige klanten zien de modemerken als tijdelijk ongemak dat de nieuwe klanten straks weer recht trekken. Chanel is niet de enige, in oktober kondigde Diane von Fürstenburg ook al aan te stoppen met het gebruiken van exotische huiden.

Het resultaat op korte termijn is dat investeerders zich richten op de Chanel Alligator collection van 2018, want dat worden straks collectors items.

Beeld: iStock. Bron: Business of Fashion

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in