Ze zijn bijna niet aan te slepen: de Balenciaga Triple S sneakers. Dat er een prijskaartje aan hangt van zo'n 600 euro, mag de pret niet drukken. Millenials hebben de trend gezet en dan weten we; het duurt niet al te lang tot het doorsijpelt naar het straatbeeld.

Dit zijn ze dan, het doet nog het meeste denken aan een oude afgetrapte tennisschoen, maar als je ze op de juiste manier draagt, is het dé must-have van het seizoen.

De geuzennaam 'daddy shoes' is gebaseerd op de gympen die vaders langs de sportvelden droegen in de jaren '80 en '90. Daar herkennen wij ze ook nog wel van!

Er was éven een relletje toen bleek dat de sneakers gewoon in China worden geproduceerd en dat dat niet de reden kon zijn van het prijskaartje, maar die storm ging weer liggen. 

Gecombineerd met de juiste outfit, snappen wij dan wel weer dat de sneaker het goed doet. Een fashion-statement van heb ik jou daar.

Voorlopig wordt het straatbeeld gedomineerd door de kleurencombinaties, maar ook de witte en zwarte versie vinden gretig aftrek. Balenciaga Triple S dus, komt dat zien.

Beeld: Pinterest, designer-vintage.

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

 

In 1968 introduceerde Renzo Rossetti voor een schoen met de legendarische "kwastjes". In die tijd was Italië een sobere plek en waren mensen niet gewend aan fijn ontworpen accessoires: eenvoud was geen trend, maar de stijl van het dagelijks leven.

De Brera-loafer heeft zijn naam te danken aan de historische wijk in Milaan. De schoen werd in eerste instantie ontworpen voor mannen, maar in het begin van de jaren 70 werd eindelijk ook de vrouwelijke versie geproduceerd.

Inmiddels zijn de kwastjes echte eyecatchers en natuurlijk vaak gekopieerd. Het modehuis Fratelli Rossetti staat erom bekend.

Speciaal voor de 50-jarige verjaardag van dit iconische model, werd deze feestversie gemaakt met borduursels en de naam. Love it!

Vanaf € 630,-.

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

 

Stond er al een tripje naar Londen in de planning of heb je nog een paar dagen vrij deze maand? Tot en met 31 augustus shop je bij de Christian Dior pop-upstore in Harrods de mooiste accessoires én een heel bijzondere Book Tote.

Bij de Dior pop-up ín het wereldberoemde warenhuis laat je nu je Dior Book Tote personaliseren. Rihanna ging je al voor.

Verder barst de winkel uit z'n voegen met stijlvolle accessoires:

Deze geborduurde limited edition saddle-bag bijvoorbeeld. Maakt je beach-look compleet.

Draag deze schattige clogs erbij.

En deze gris zonnebril (ook verkrijgbaar in oa roze, geel en blauw) shop je ook bij de pop-up in Harrods.

We werden ook meteen verliefd op deze cap. Perfect op het terras in St. Tropez. Of waar dan ook.

Dus Londen is calling! Je hebt nog tot eind augustus.

Beeld: Dior.

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in.