Dit najaar leuken we de arm weer op met verschillende soorten tassen: van extra extra small (handig voor je credit card) tot mega grote XXL jongens. Je zou bijna vergeten dat er vroeger niet zo veel keuze was als nu. 

Ken je de pukkel, nog?

More content below the advertising

Groentje

Dan horen wij je denken, de pukkel? Ja, de pukkel was een enorm populaire - met name in de jaren zestig, zeventig en tachtig - (legergroene) schooltas . Er was bijna niemand die niet zo'n exemplaar had.

Oorlog

Deze speciale schoudertas kocht je bijna altijd tweedehands in speciale legerwinkels. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd deze tas van canvas namelijk gebruikt door militairen.

Stickers en leuzen

In de jaren zestig en zeventig versierde je de pukkel met onder meer stickers en protestleuzen. Droeg je zo'n tas met opdruk en teksten, dat zette je je eigenlijk af tegen ouders en school. 

Modern jasje

Tegenwoordig bestaat de pukkel nog steeds, maar hij is dan in een moderner jasje gestoken. Ook nemen verschillende designers weleens een voorbeeld aan de pukkel. En deze canvas zal vast ook wel weer eens over de catwalk paraderen. 

Bron: Nouveau Beeld: iStock

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

Vanaf 7 maart zijn de creaties van de couturier van Máxima ook voor jou verkrijgbaar. Niet seizoensgebonden, maar tijdloos, voor vrouwen die veel reizen en zich willen hullen in stijlvolle basics.

TAMINIAU, zoals deze eerste lijn heet, bestaat uit 40 stuks die maandelijks worden aangevuld met nieuwe creaties die online verkrijgbaar zijn.

More content below the advertising

Ontwerper Jan Taminiau: 'Als ik over TAMINIAU spreek, spreek ik over de "Wardrobe" die ik vrouwen wil aanbieden met essentiële stukken voor haar  garderobe. Jarenlang heb ik couture looks ontworpen voor speciale gelegenheden, maar ik wil er nu ook bij zijn op de dagelijkse momenten van de vrouw.

De couturier nam zijn Haute Couture-creaties als bron van inspiratie en stak ze in een modern en draagbaar jasje.

Signature pieces uit de collectie zijn jasjes met brede revers, gilets en wikkeljurken. Daar willen wij er maar wat graag een paar van in de kast hangen!

De collectie is vanaf maart 2019 te koop op jantaminiau.com en in een tijdelijke TAMINIAU-flagshipstore van maart tot en met april op de Hobbemastraat 3 in Amsterdam. Prijzen variëren van 300 tot 1800 euro.

Gaat dat zien!

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

 

Fans van Sex and the City opgelet: er komt dan wel geen derde film of een nieuw seizoen. Maar zo af en toe duikt Carrie Bradshaw weer ergens op. Ook nu in een geweldige campagne.

En wel in die van het Italiaanse merk Fendi.

More content below the advertising

De baguette

Vier meiden gaan op jacht naar hun perfecte glimmende paarse tas. Helaas gaat Carrie er met de buit vandoor, de Fendi is uitverkocht dus. En uh meiden, het is geen bag, maar een Bag-uette. Une Bag-uette, svp!

Knipoog

De commercial is overigens een knipoog naar Sex and the City, want hij op de scène waarin Carrie onder schot wordt gehouden en beroofd wordt van haar sieraden en gloednieuwe Manolo Blahniks.

Bron: Refinery29 Beeld: still video

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in