Voor leuke 40+ vrouwen met stijl

Je raadt nooit van welk materiaal deze delicate plissé jurk is gemaakt

Wat een goed (en fashionable) initiatief: iets moois doen met een ontwikkeling die helemaal niet mooi is. H&M komt met een collectie exclusieve kleding die én prachtig is én gemaakt van plastic afval uit de zee. Ongelooflijk welke creaties zij ervan maken. Afval in zee dumpen. Bizar dat het nog s...

Je raadt nooit van welk materiaal deze delicate plissé jurk is gemaakt

Wat een goed (en fashionable) initiatief: iets moois doen met een ontwikkeling die helemaal niet mooi is. H&M komt met een collectie exclusieve kleding die én prachtig is én gemaakt van plastic afval uit de zee. Ongelooflijk welke creaties zij ervan maken.

Afval in zee dumpen. Bizar dat het nog steeds op zo grote schaal gebeurt. Het milieu lijdt eronder, dieren sterven erdoor. Wat knap dat een groot kledinglabel daar een pósitieve draai aan weet te geven door een even duurzame als mooie kledinglijn te lanceren.

Prachtige plissé jurk
H&M Conscious Exclusive heet de nieuwe kledinglijn, en deze is stijlvoller dan ooit tevoren. De collectie omvat het duurzame materiaal BIONIC®, een gerecycled polyester dat gemaakt wordt van plastic afval uit zee. Het soepele materiaal, dat is gebruikt voor een plissé jurk, toont aan dat de mooiste kleding milieuvriendelijk geproduceerd kan worden.

Natalia Vodianova in de exclusieve plissé jurk

Voor jong en ouder
Naast een uitgebreide collectie voor vrouwen en een ongedwongen, formele kledinglijn voor mannen, is er ook een selectie kinderkleding opgenomen in de collectie, evenals een Conscious Exclusive-parfum van ecologische oliën. De collectie is vanaf 20 april verkrijgbaar in ongeveer 160 winkels wereldwijd en online.

Bekijk ook: Modevlogger Anita laat zien 'Zo draag je de look van 2017 casual en tóch chic'

Topmodel met een groot hart
Supermodel, moeder van vier en filantrope Natalia Vodianova is dit jaar het gezicht van Conscious Exclusive. Het is haar eerste campagne voor H&M. “Ik ben trots dat ik het gezicht ben van deze campagne. Het is geweldig om te zien dat er sterke vooruitgang is geboekt op het gebied van duurzame materialen. Zo kunnen we een duurzamere toekomst creëren voor alle fashion.”

"Unieke kans"
“Voor het designteam van H&M is de Conscious Exclusive-collectie van dit jaar een unieke kans om items te creëren die eigenzinnig en mooi zijn. Het is fantastisch dat we kunnen laten zien wat er allemaal mogelijk is met duurzame materialen”, aldus Pernilla Wohlfahrt, Head of Design en Creative Director van H&M. Een kledinglijn om trots op te zijn, vinden wij.

Wat mooi gezegd in deze video: "Waste can be reborn as something beautiful."