Voor leuke 40+ vrouwen met stijl

Campagne van Viktor & Rolf geïllustreerd door Piet Paris

Het nieuwste parfum van ontwerpduo Viktor & Rolf is alweer twee jaar geleden gelanceerd in de Bijenkorf. Oud nieuws toch? Nee! De eau de parfum ‘Bonbon Couture’ heeft nu zijn eigen campagne gekregen met illustraties en een animatie gemaakt door mode-illustrator Piet Paris en Vincent Lammers. Piet...

Campagne van Viktor & Rolf geïllustreerd door Piet Paris

Het nieuwste parfum van ontwerpduo Viktor & Rolf is alweer twee jaar geleden gelanceerd in de Bijenkorf. Oud nieuws toch? Nee! De eau de parfum ‘Bonbon Couture’ heeft nu zijn eigen campagne gekregen met illustraties en een animatie gemaakt door mode-illustrator Piet Paris en Vincent Lammers.

Piet Paris

Piet Paris klinkt u misschien iets bekender in de oren dan Vincent Lammers, maar hij is head of Design & Animation van het bedrijf Ambassadors: een internationaal team van  ongeveer vijftig kunstenaars, die elkaar inspireren om goed werk af te leveren op het gebied van film, kunst en reclame. De animatie van ‘Bonbon Couture’ zal over de hele wereld online gedistribueerd worden en te zien zijn in luxe warenhuizen en winkels. Joep Meijburg van Ambassadors heeft gezorgd voor de muziek en het sounddesign.

Reünie

Piet Paris, of voluit Pieter 't Hoen, was vroeger docent van het modekoppel Viktor & Rolf. Paris gaf les op de kunstacademie en heeft ook al eerder gewerkt voor Viktor & Rolf. Zo heeft hij onder andere voor de catwalk designs gezorgd en creëerde hij de illustratie van het parfumflesje "Flowerbomb".

Animatie

Paris legt uit dat zijn de figuren in de animatie vanaf de zijkant en profiel getekend. Door deze manier van tekenen kreeg hij inspiratie; het figuur moest van het papier aflopen. Hierdoor zou het een horizontaal en verhalend perspectief worden. Voor hem een soepele manier om mee te werken.

Kracht van de animatie

Door Paris zijn ogen gebeurt er iets magisch. De hoofdpersoon in de animatie ondergaat een transformatie doordat ze een nieuwe jurk krijgt en uiteindelijk op de catwalk belandt. Volgens Paris is dit de plek waar dingen vaak tot de verbeelding spreken.

Bron: Fashionweek Nederland