Na 'het blauwtje' van IKEA heeft Balenciaga voor de tweede maal een simpele en praktische boodschappentas omgetoverd tot een item dat menig modeliefhebber graag onder de boom wil vinden volgende week.

Deze keer is niet een tas van IKEA in een nieuw modieus jasje gestoken, maar een plastic tas van de Duitse supermarkt Edeka werd flink onder handen genomen. 

Pittig prijskaartje
De gele tas met daarop de tekst 'The Power of Dreams' is onderdeel van de nieuwe voorjaarscollectie 2018 van het Spaanse modehuis. Uiteraard is deze tas niet van plastic, maar gemaakt van lamsleer. Daarom moet je er wel wat voor over hebben: je betaalt er namelijk een slordige 795 euro voor.

'Blauwtje'
Het is niet de eerst keer dat Balenciaga een luxe kopie maakt van een al bestaande tas. Vorig jaar maakte het merk een replica van de welbekende blauwe Frakta IKEA-shopper. Een kalfsleren versie waar je zo'n 2000 euro voor moest betalen. Wij hebben ook nog wel wat suggesties voor Balenciaga. Wat dacht je van een luxe Dirk, Albert Heijn of Zeeman aan je arm?

Bron: InStyle
Beeld: Hollandse Hoogte

Anita Willemars, coördinator Mode: “Deze lente wordt een vrolijke en kleurrijk modeseizoen, met grote bloemenprints, regenboogfranjes en transparant plastic. Zoals altijd in de mode, kun je meerdere kanten op”.

Franjes maken het leven wat zwieriger, dus het belooft een vrolijke zomer worden, nu de franjes overal in de mode opduiken. Zaten vroeger franjes voornamelijk aan je cocktail jurk, dit seizoen zie je de franjes overal en dus juist ook overdag.

Kleuren: alles

Zo draag je het: draag de franjes overdag bijvoorbeeld op een witte blouse 

Kleuren: alles

Als je één item wil: tas met lange franjes

Beeld: Dolce & Gabbana Fall/Winter 2018.

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

 

We moeten er nu nog niet aan denken, maar Chanel is alweer helemaal klaar voor de winter. Voor de wintercollectie van 2018/2019 kiest Karl lagerfeld voor actrice Margot Robbie. Een slimme keuze, want waar kennen we haar ook alweer van?

Karl Lagerfeld heeft de Academy Award genomineerde actrice Margot Robbie, een ambassadeur van het huis, gekozen om het gezicht te worden van de campagne voor CHANEL's eerste Coco Neige-collectie, ontworpen door de couturier voor de winter 2018/19.

Robbie speelde de gevallen wintersportster Tonya Harding in de succesvolle, biografische film I, Tonya. Daar ligt dus zeker een goede link naar winter.

De collectie

CHANEL's Coco Neige is helemaal gewijd aan wintersport, de sneeuw en après-ski.

Technisch hoogstaand, goed draagbaar, maar met de onmiskenbare klasse van Chanel. Vanaf juli 2018 in de winkel.

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

Beeld: Chanel