Wie naar buiten kijkt ziet grauwe grijze wolken, toch is het vandaag echt de eerste dag van de zomer. Even door die zure (lees: bewolkte dag) heen bijten, want volgende week wordt het zomers warm. Dat betekent zon, zee, strand, rosé én een mooie zonnebril op de neus. 

Ga jij voor classy, retro of wil je lekker opvallen? Deze vijf ga je veel zien deze zomer. 

More content below the advertising

1. Net als in de Matrix

Kleiner dan klein is op dit moment dé trend. Net als de Balenciage Triple S (de ugly sneaker) wordt dit de ugly zonnebril genoemd. Er zijn verschillende varianten, maar je ziet vooral de zogenoemde cat eye heel veel. Ook de vierkante doet het erg goed.

The Last Lolita cat-eye sunglasses van Le Specs: € 81,-

2. Blik in de toekomst

Futuristische brillen zijn het helemaal deze zomer. Ook wel de snelle bril genoemd. Ze komen in vele soorten en maten. Wie durft?

Dior Addict1 mirrored D-frame sunglasses: € 485,-

3. Kleur, kleur, kleur en nog eens kleur

Deze zomer mag je heel veel kleur op je neus dragen. Wat dacht je van knalroze of andere fijne felle vrolijkerds. Alles kan en alles mag. Lekker al die vrolijkheid in het gezicht. 

Gucci GG0257S sunglasses: € 220,-

4. Back to the nineties

Ook anno 2018 kunnen brillen uit de jaren negentig nog steeds. Haal die gouwe ouwe (Ray-Ban bijvoorbeeld) maar weer uit de kast.

Ray-Ban Aviator Flash Lenses: € 162,-

5. Lekker opvallen

Brillen die een statement maken zijn ook helemaal je van het. Wat dacht je van eentje met grote bloemen of een andere opvallende print?

Fendi Can Eye Two-Tone Studded Square Sunglasses: € 450,-

Bron: Vogue UK/Elle Beeld: Hollandse Hoogte

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

Afgelopen week kregen we al te maken met lentekriebels, de zon scheen en de temperatuur was aangenaam. Tijd voor een nieuwe garderobe dus. Om inspiratie op te doen selecteerden wij de mooiste modecampagnes.

1. Stella McCartney

We beginnen met die van Stella McCartney. Waar een hoofdrollen voor Kate Moss (beste vriendin van) en Kaia Gerber (dochter van Cindy Crawford) zijn weggelegd. 

More content below the advertising

Uiteraard is deze collectie ook weer een ode aan de vrouw. Hij wordt getoond in cirkelvormen. De reden: de Britse designer wil dat we leren van de inspirerende vrouwen die voor ons kwamen. Want het gaat om 'de cirkel van het leven' van de vrouw.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

@stellamccartney campaign featuring lots of @katemossagency

Een bericht gedeeld door johnnydufort (@johnnydufort) op

2. Burberry

Ook die van Burberry is noemenswaardig. Alleen al om het feit dat het de eerste collectie van de nieuwe creative director Riccardo Tisci is. Hij stelt het erfgoed en de waarden van het merk centraal. 

3. Prada

Prada is prachtig dit seizoen. Het Italiaanse merk heeft voor deze campagne een duik in de geschiedenis genomen. Prada haalde inspiratie bij een korte reeks films vandaan. Geïnspireerd op vrouwelijke filmische iconen zijn de campagnebeelden afgebeeld als filmposters.

4. Gucci

Glitters, veel kleur en lekker uitbundig zijn de ingrediënten van de voorjaarscampagne van Gucci. Alessandro Michele brengt een ode aan de musicals van Hollywood en aan de beroemdheden.

Bron: Refinery29/Vogue/InStyle Beeld: still video

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

Na Parijs en New York was deze week Londen aan de beurt voor de London Fashion Week. Wat opviel? Kleurrijke mode op de catwalk en een finale bij Michael Kors waar we maar niet uitgepraat over raken!

1. Hoogtepunt op hoogtepunt bij Marc Jacobs

We wilde een paar topstukken uit de Marc Jacobs show laten zien, maar ze bléven maar komen. Bekijk de video met prachtige creaties om niets te missen.

More content below the advertising

2. Jamie Wei Huang op toplocatie

Het 'London based' modemerk wint wat ons betreft de prijs voor de beste locatie. Het traditionele Garden Museum contrasteert geweldig met de bonte kleuren en creaties uit de Fall/wintercollectie.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door Syed Mahmood (@syedmahmood) op

3. Barry Manilow sluit show Michael Kors af.

Ja, je ziet hier inderdaad topmodel Bella Hadid een dansje maken op Copacabana met Barry Manilow. Wie dit mogelijk maakte? Michael Kors, het was de finale der finales! Gelukkig waren er genoeg fashionista's om dit op de gevoelige plaat vast te leggen!

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

A mesmerising finale for Michael Kors with Barry Manilow singing Copacabana & dancing with Bella Haddid.

Een bericht gedeeld door Suzy Menkes (@suzymenkesvogue) op

Beeld: ANP

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in