In Nederland worden veel vrouwen wild wanneer er een nieuwe designercollectie in de H&M-rekken hangt, in Amerika gebeurt datzelfde wanneer modeketen Target een samenwerking aangaat met een beroemde ontwerper. De eerstvolgende die haar luxe ontwerpen vertaalt naar een goedkopere lijn voor modeliefhebbers met een iets minder dikke portemonnee is Victoria Beckham.

Lees ook: Je raadt nooit van welk materiaal deze delicate plisséjurk gemaakt is

Een fractie van the real deal

En als we zeggen ‘goedkoop’ bedoelen we ook ‘goedkoop’. Zo kost geen enkel kledingstuk uit de collectie - die uit maar liefst 150 items bestaat! - meer dan 65 euro. Vanaf zes euro kun je zelfs al een échte Beckham in je kast hangen. Een fractie van de bedragen die ontwerpen uit haar reguliere lijn moeten kosten: voor een jurkje moet je al snel zo’n 1.300 euro neertellen, een jas kost gemiddeld zo’n 2.000 euro. 

Mode voor íedere vrouw

Nóg een bijzonder aangename extra: de kleding is niet alleen in kleine maatjes verkrijgbaar. Victoria Beckham, die doorgaans net als ieder ander ontwerpen enkel size 0’s de catwalks opstuurt, ontwierp ditmaal ook voor vrouwen met vormen en een maatje meer. Zo zijn de ontwerpen tot maar XXL verkrijgbaar. 

'Trots'

"Ik wil ontwerpen voor elke vrouw, ongeacht hun budget of kledingmaat", aldus de ontwerpster, die sinds de lancering van haar eigen label in 2008 seizoen na seizoen kan rekenen op lovende kritieken uit de mode-industrie. "Ik wil ze kracht geven en maken dat ze zich de beste versie van zichzelf voelen. Ik ben erg enhousiast om plussize kleding aan te bieden, het is de eerste keer dat ik het doe en het is iets belangrijks waar ik trots op ben".

Oók in Nederland verkrijgbaar!

Target ging eerder al samenwerkingen aan met Phillip Lim, Rodarte, Alexander McQueen en Proenza Schouler. Helaas heeft de keten geen vestigingen in Nederland, maar mocht je toevallig een tripje USA op de planning hebben staan, de ontwerpen van Beckham liggen daar vanaf 9 april in de winkels. Wie niet zover wil reizen, kan zijn slag slaan op de website van Target én via de eigen website van Victoria Beckham. 

Bekijk hieronder enkele ontwerpen van Victoria Beckham for Target:

“My earliest memory isn't of a boat, but of the sound of a boat.” Was gezegd: Karl Lagerfeld. Hij legde voor Chanel’s 2018/2019 Cruise collection, de Spaanse actrice Penelope Cruz vast op de gevoelige plaat en dat is enorm goed gelukt.

Baretten, blote schouders en een blik naar de horizon spreken allemaal tot de verbeelding: zeilen op de Middellandse Zee.

Voor de Cruise-collectie 2018/19 staat Penélope Cruz centraal als het gezicht en de inspiratie van de campagne.

Of het nu gaat om gebreide kleding of een tweedjas, Cruz kijkt de kijker rechtstreeks aan en houdt onze aandacht.

Op andere momenten lijkt ze bijna te mijmeren over vervlogen reizen, of een beeld van haar volgende bestemming.

Cruz en Lagerfeld lijken een match made in heaven. Wát een mooie foto’s!

Beeld: Chanel

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

 

DiorAmour is de nieuwste collectie van Dior en een ode aan de ontwerper die zelf ook altijd een talisman bij zich droeg. Frisse kleuren en een speelse knipoog geven deze sieraden en accessoires écht dat beetje extra. 

De nieuwe sieradencollectie DiorAmour is een ode aan Christian Dior die altijd erg bijgelovig is geweest. In zijn binnenzak droeg hij altijd kleine geluksbrengers (een klavertje vier, een stuk hout, een gouden munt, een ster en twee harten).

Als subtiele knipoog naar deze talismans, is de DiorAmour collectie getekend met deze harten.

Behalve dat kleine beetje geluk, zijn het ook echt prachtige bedeltjes. Heel win-win!

Beeld: Morgan O’Donnovan