Zo veel merken, te veel inventaris, niet genoeg mond-tot-mondreclame. Ralph Lauren zag dit

More content below the advertising
ralph-lauren1

probleem in de modewereld en daarom neemt het bedrijf een eerste stap in een nieuw, consumentgerichte richting. Dit najaar tijdens de Fashion Week presenteerde hij zijn eerste ‘See now, buy now’ collectie: 45 looks speciaal voor de herfst 2016. Het is dus per direct verkrijgbaar in de boetieks, online en met de groothandel.

‘Eerst een Catwalk show geven en een half jaar later pas de kleren kunnen kopen… dat tijdperk is voorbij’ zegt Lauren in de Amerikaanse Vogue. ‘Met het internet en social media, je moet veranderen. ‘See now, buy now’ geeft de mogelijk snel te schakelen,’ zei Ralph Lauren zelf. ‘We denken dat dit de juiste stap is.’

Deze collectie is een aanvulling op de reguliere herfstcollectie van het merk die al sinds augustus de winkelschappen bereikte. Het thema is ook anders dan wij van hem kennen. De klassieke Britse sfeer is niet zo duidelijk aanwezig zoals bij de andere collecties. Wel zijn de stukken gebaseerd op de herfst en kerst. De catwalk show werd in een gigantisch glazenhuis gehouden in plaats van zijn gebruikelijke diverse locaties in het centrum van New York.

ralph-lauren

Ralph Lauren is niet de eerste met dit moderne concept. Tommy Hilfiger en Tom Ford gingen hem voor. Op Fashion Week in Londen omarmde Burberry ook het ‘See now, buy now’ concept. Dit concept is een perfecte manier om te vechten tegen de namaakproducten. Klanten hoeven namelijk niet meer te wachten op de collectie die op de catwalk te zien is.

Ralph Lauren

Voor Ralph Lauren is dit opnieuw een grote verandering in een tijd vol veranderingen. Het bedrijf ondergaat onder leiding van voorzitter en CEO Stefan Larrson een grootschalige reorganisatie, de Way Forward Plan genaamd, waarbij de productieketen versneld wordt, de nadruk komt te liggen op de Ralph Lauren, Polo en Lauren merken, diverse winkels worden gesloten en het management wordt teruggebracht van negen lagen naar zes. Tot nu toe heeft dat zo’n 1.000 banen gekost.

 

 

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Vivienne Westwood heeft zondag haar modeshow tijdens de London Fashion Week getransformeerd tot protest.

De Britse modeontwerpster en activist liet modellen allerlei boodschappen uitdragen.

More content below the advertising
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Green Peace - mutual support with Vivienne Westwood

Een bericht gedeeld door Suzy Menkes (@suzymenkesvogue) op

Zo kwamen onder andere het milieu en Brexit aan bod.

Zelf ging ze ook de straat op.

Beeld: ANP

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

 

Veel kleuraccenten, maar ook de onmiskenbare stijlvolle accenten waar we VB van kennen. Powervrouw Victoria Beckham's show bracht alle modekenners in vervoering. Zelf gaf ze ook een kijkje achter de schermen van haar LFW2019.

De puntkraag maakt een revival dankzij de ontwerpster.

More content below the advertising

De combinatie van aardse kleuren en felle accenten, viel op.

Ook VB gaat mee in de dierenprints met deze spannende peep-toe soklaars.

Suzy Menkes sprak de trotse en opgeluchte Victoria meteen na de show.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sex is in the air...Victoria Beckham talks about fashion seduction

Een bericht gedeeld door Suzy Menkes (@suzymenkesvogue) op

En na de show was het prettig ontspannen met David en de kinderen. Een goed glas wijn is welverdiend!

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

After show lunch with my favorite people x I could not do it without you x kisses 😘 #VBAW19

Een bericht gedeeld door Victoria Beckham (@victoriabeckham) op

Beeld: ANP

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in