Zo veel merken, te veel inventaris, niet genoeg mond-tot-mondreclame. Ralph Lauren zag dit

ralph-lauren1

probleem in de modewereld en daarom neemt het bedrijf een eerste stap in een nieuw, consumentgerichte richting. Dit najaar tijdens de Fashion Week presenteerde hij zijn eerste ‘See now, buy now’ collectie: 45 looks speciaal voor de herfst 2016. Het is dus per direct verkrijgbaar in de boetieks, online en met de groothandel.

‘Eerst een Catwalk show geven en een half jaar later pas de kleren kunnen kopen… dat tijdperk is voorbij’ zegt Lauren in de Amerikaanse Vogue. ‘Met het internet en social media, je moet veranderen. ‘See now, buy now’ geeft de mogelijk snel te schakelen,’ zei Ralph Lauren zelf. ‘We denken dat dit de juiste stap is.’

Deze collectie is een aanvulling op de reguliere herfstcollectie van het merk die al sinds augustus de winkelschappen bereikte. Het thema is ook anders dan wij van hem kennen. De klassieke Britse sfeer is niet zo duidelijk aanwezig zoals bij de andere collecties. Wel zijn de stukken gebaseerd op de herfst en kerst. De catwalk show werd in een gigantisch glazenhuis gehouden in plaats van zijn gebruikelijke diverse locaties in het centrum van New York.

ralph-lauren

Ralph Lauren is niet de eerste met dit moderne concept. Tommy Hilfiger en Tom Ford gingen hem voor. Op Fashion Week in Londen omarmde Burberry ook het ‘See now, buy now’ concept. Dit concept is een perfecte manier om te vechten tegen de namaakproducten. Klanten hoeven namelijk niet meer te wachten op de collectie die op de catwalk te zien is.

Ralph Lauren

Voor Ralph Lauren is dit opnieuw een grote verandering in een tijd vol veranderingen. Het bedrijf ondergaat onder leiding van voorzitter en CEO Stefan Larrson een grootschalige reorganisatie, de Way Forward Plan genaamd, waarbij de productieketen versneld wordt, de nadruk komt te liggen op de Ralph Lauren, Polo en Lauren merken, diverse winkels worden gesloten en het management wordt teruggebracht van negen lagen naar zes. Tot nu toe heeft dat zo’n 1.000 banen gekost.

 

 

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Alle inspiratie en prikkels die dagelijks tot ons komen, zorgen voor een diversiteit aan invloeden. Dat is wat Mart Visser met zijn nieuwste show wilde benadrukken en dat is gelukt.

De couturier koos voor de gelegenheid dan ook voor veel verschillende modellen; jong, oud, blond, donker. Elke vrouw weet zich door Mart op haar best gekleed. Er zijn geen trends meer, het gaat over die persoonlijke stijl van het individu: los van leeftijd, maat of origine. "Diversity; dat alles wat ik nu mooi vind."

Nouveau's mode-expert Anita Willemars was aanwezig en genoot met volle teugen. 

 

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

 

 

Het luxe modemerk brengt voor de lancering van hun 9e damesgeur Attrepe-Rêves twee toppers uit Hollywood samen. Regisseur Sam Mendes kennen we van James Bond: Spectre en American Beauty.

Hij slaat de handen ineen met Actrice Emma Stone die we in de serene campagne-film, de eerste voor Louis Vuitton, verschillende landschappen zien doorkruisen.

Wij vinden het een plaatje, kijk maar mee: 

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in