Het designerscollectief Moam heeft de nieuwe sjaal 2016 gelanceerd. De exclusieve sjaal is gemaakt van duurzaam textiel, met een unieke print die gebaseerd is op het concept van de collectie ‘Moam Collective 2016’.

Limited edition 

moam

De sjaal heeft een dubbelzijdige print geïnspireerd door het Midden-Oosten. Het is gemaakt van een duurzame stof genaamd polyester crepe: een lichte stof met een korrelig structuur. Er worden in totaal maar 100 stuks geproduceerd en kost €99,-. De exclusieve sjaal is verkrijgbaar op de site van MOAM.

Campagne

Bij een eerdere editie stond topmodel Doutzen Kroes in de campagne, nu is de eer voor model Kiara Velthuis om te schitteren. Zoals in het beeld te zien is, gaat de derde collectie van MOAM over diversiteit en beweging. Niemand minder dan de Nederlandse topfotograaf Erwin Olaf schoot de nieuwe campagne. Initiator Martijn Nekoui is erg trots en zegt: “De sjaal, het model, haar en make-up én natuurlijk fotograaf Erwin Olaf zelf; alles kwam samen in dit beeld. Ik ben echt enorm trots.”


moam

MOAM

MOAM staat voor Mode Amsterdam en is een platform opgericht door AMFI alumni Martijn Nekoui. Bij het Amsterdamse ontwerpcollectief werken vijf jonge ontwerpers in zes maanden, onder begeleiding van grote namen als Jan Taminiau, Mart Visser en Claes Iversen aan één collectie. Door gekoppeld te worden aan grote namen uit de Nederlandse mode-industrie, zal het netwerk en ervaring van de jonge talenten laten groeien. De talenten worden tijdens de derde collectie wekelijks bijgestaan door mode-pioniers Frans Ankoné, Mariette Hoitink en Peter Leferink. MOAM heeft al samenwerkingen met onder andere Viktor&Rolf, het Rijksmuseum en HEMA gehad. Kent u bijvoorbeeld nog het rookworstenshirt?

Dit jaar krijgen jonge ontwerpers Christiaan de Vries (AMFI), Elysanne Schuurman (HKU), Olivier Jehee (KABK), Maartje Janse (ArtEZ) en Nikki Duijst (KABK) de kans om hun talent aan de buitenwereld te laten zien. De ontwerpers werken aan een collectie bestaande uit minimaal 24 looks voor man en vrouw. Deze collectie wordt 10 oktober 2016 op de catwalk getoond.

Beeld: MOAM Collective

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

“My earliest memory isn't of a boat, but of the sound of a boat.” Was gezegd: Karl Lagerfeld. Hij legde voor Chanel’s 2018/2019 Cruise collection, de Spaanse actrice Penelope Cruz vast op de gevoelige plaat en dat is enorm goed gelukt.

Baretten, blote schouders en een blik naar de horizon spreken allemaal tot de verbeelding: zeilen op de Middellandse Zee.

Voor de Cruise-collectie 2018/19 staat Penélope Cruz centraal als het gezicht en de inspiratie van de campagne.

Of het nu gaat om gebreide kleding of een tweedjas, Cruz kijkt de kijker rechtstreeks aan en houdt onze aandacht.

Op andere momenten lijkt ze bijna te mijmeren over vervlogen reizen, of een beeld van haar volgende bestemming.

Cruz en Lagerfeld lijken een match made in heaven. Wát een mooie foto’s!

Beeld: Chanel

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

 

DiorAmour is de nieuwste collectie van Dior en een ode aan de ontwerper die zelf ook altijd een talisman bij zich droeg. Frisse kleuren en een speelse knipoog geven deze sieraden en accessoires écht dat beetje extra. 

De nieuwe sieradencollectie DiorAmour is een ode aan Christian Dior die altijd erg bijgelovig is geweest. In zijn binnenzak droeg hij altijd kleine geluksbrengers (een klavertje vier, een stuk hout, een gouden munt, een ster en twee harten).

Als subtiele knipoog naar deze talismans, is de DiorAmour collectie getekend met deze harten.

Behalve dat kleine beetje geluk, zijn het ook echt prachtige bedeltjes. Heel win-win!

Beeld: Morgan O’Donnovan