Voor leuke 40+ vrouwen met stijl

De Gucci SS17 show tijdens Milan Fashion Week

SS17 GUCCI MILAN FASHION WEEK Voor Gucci's ready-to-wear collectie voor lente/zomer 2017 is creatief directeur Alessandro Michele trouw gebleven aan zijn ontwerpfilosofie. Alle kleren in deze collectie vertellen een verhaal met verwondering en onorthodoxie, zoals lachspiegels, tekeningen en gecon...

De Gucci SS17 show tijdens Milan Fashion Week
Gucci

Voor Gucci's ready-to-wear collectie voor lente/zomer 2017 is creatief directeur Alessandro Michele trouw gebleven aan zijn ontwerpfilosofie.

Alle kleren in deze collectie vertellen een verhaal met verwondering en onorthodoxie, zoals lachspiegels, tekeningen en geconsolideerde codes. Hiermee mixte Michele stijlitems uit de Las Angeles club cultuur: de stromingen punk, gotiek en mode-items uit de jaren 70 en 80, tot zijn signature Nerd-Chic stijl wat inmiddels synoniem is geworden aan de nieuwe 'Gucci look'.

Gucci

Oud & Nieuw

Ook in zijn vorige collecties voor het Italiaanse modehuis gebruikte hij stijlvaste details die zich uitten in luxe uitgewerkte materialen en het kleurgebruik in de collectie. Ook dit seizoen kregen de modellen een grote hoeveelheid aan accessoires om op de catwalk te dragen, waaronder de iconische Gucci-riem. Collectiestukken als de bomberjack, zijden blouse en rok werden gedecoreerd met bijzondere prints van illustrator Jayde Fish. Deze illustraties geven een dynamiek door de schreeuwende katten, hangende appjes of kronkelende slangen. Het merk heeft een ware herbeleving gekregen door de nieuwe ontwerpvisie die Michelle bij Gucci heeft geïntroduceerd toen hij 21 maanden geleden als creatief directeur werd. Het Italiaanse modehuis heeft onder zijn bewind een hele nieuwe generatie klanten aangetrokken.

Gucci

Verandering wordt beloond

In het eerste halfjaar van 2016 wist Gucci bijna 4 miljard euro om te zetten, na een periode van een sterke dollar, een zwakke economische situatie in China en terroristische aanslagen in Europa. "Gucci’s creatieve momentum en ambitieuze strategie, die vorig jaar gelanceerd is, heeft tastbare resultaten opgeleverd: de omzetgroei versnelde in het tweede kwartaal; het recurrente bedrijfsresultaat steeg met 7 procent in de eerste helft,” zei de CEO van Kering toen.

De internationale ready-to-wear modeweken vinden plaats in de maand september, waarbij alle ogen gericht zijn op New York, London, Milaan en Parijs voor de nieuwste trends op het gebied van damesmode. In Nederland zal de Fashion Week in Amsterdam plaats vinden, eind november.

Foto's: Gucci lente/zomercollectie 2017.