Het nieuwste parfum van ontwerpduo Viktor & Rolf is alweer twee jaar geleden

Piet Paris

gelanceerd in de Bijenkorf. Oud nieuws toch? Nee! De eau de parfum ‘Bonbon Couture’ heeft nu zijn eigen campagne gekregen met illustraties en een animatie gemaakt door mode-illustrator Piet Paris en Vincent Lammers.

Piet Paris klinkt u misschien iets bekender in de oren dan Vincent Lammers, maar hij is head of Design & Animation van het bedrijf Ambassadors: een internationaal team van  ongeveer vijftig kunstenaars, die elkaar inspireren om goed werk af te leveren op het gebied van film, kunst en reclame. De animatie van ‘Bonbon Couture’ zal over de hele wereld online gedistribueerd worden en te zien zijn in luxe warenhuizen en winkels. Joep Meijburg van Ambassadors heeft gezorgd voor de muziek en het sounddesign.

Reünie

Piet Paris, of voluit Pieter 't Hoen, was vroeger docent van het modekoppel Viktor & Rolf. Paris gaf les op de kunstacademie en heeft ook al eerder gewerkt voor Viktor & Rolf. Zo heeft hij onder andere voor de catwalk designs gezorgd en creëerde hij de illustratie van het parfumflesje "Flowerbomb".

Animatie

Paris legt uit dat zijn de figuren in de animatie vanaf de zijkant en profiel getekend. Door deze manier van tekenen kreeg hij inspiratie; het figuur moest van het papier aflopen. Hierdoor zou het een horizontaal en verhalend perspectief worden. Voor hem een soepele manier om mee te werken.

Kracht van de animatie

Door Paris zijn ogen gebeurt er iets magisch. De hoofdpersoon in de animatie ondergaat een transformatie doordat ze een nieuwe jurk krijgt en uiteindelijk op de catwalk belandt. Volgens Paris is dit de plek waar dingen vaak tot de verbeelding spreken.

 

Bron: Fashionweek Nederland

“My earliest memory isn't of a boat, but of the sound of a boat.” Was gezegd: Karl Lagerfeld. Hij legde voor Chanel’s 2018/2019 Cruise collection, de Spaanse actrice Penelope Cruz vast op de gevoelige plaat en dat is enorm goed gelukt.

Baretten, blote schouders en een blik naar de horizon spreken allemaal tot de verbeelding: zeilen op de Middellandse Zee.

Voor de Cruise-collectie 2018/19 staat Penélope Cruz centraal als het gezicht en de inspiratie van de campagne.

Of het nu gaat om gebreide kleding of een tweedjas, Cruz kijkt de kijker rechtstreeks aan en houdt onze aandacht.

Op andere momenten lijkt ze bijna te mijmeren over vervlogen reizen, of een beeld van haar volgende bestemming.

Cruz en Lagerfeld lijken een match made in heaven. Wát een mooie foto’s!

Beeld: Chanel

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

 

DiorAmour is de nieuwste collectie van Dior en een ode aan de ontwerper die zelf ook altijd een talisman bij zich droeg. Frisse kleuren en een speelse knipoog geven deze sieraden en accessoires écht dat beetje extra. 

De nieuwe sieradencollectie DiorAmour is een ode aan Christian Dior die altijd erg bijgelovig is geweest. In zijn binnenzak droeg hij altijd kleine geluksbrengers (een klavertje vier, een stuk hout, een gouden munt, een ster en twee harten).

Als subtiele knipoog naar deze talismans, is de DiorAmour collectie getekend met deze harten.

Behalve dat kleine beetje geluk, zijn het ook echt prachtige bedeltjes. Heel win-win!

Beeld: Morgan O’Donnovan