En de prijs is… pittig.

Prinses Stéphanie van Monaco (56) is geen onbekende als het aankomt op commerciële activiteiten.

Ze had een korte carrière als popster…

Article continues after the ad

… ontwierp badpakken die ze zelf showde…

…en zat in de Replay Café business. Voor het geld hoefde ze het niet te doen, want ze deelt mee in het trustfonds van de Grimaldi's dat op krap 1 miljard euro wordt geschat. Maar de Royal Rebel is altijd haar eigen weg gegaan en krijgt ook die ruimte van haar familie.

(c) Fragrantica / Worthpoint

De laatste tijd is het relatief stil rondom Stéphanie, maar nu heeft ze toch weer iets opgepakt: een eigen parfum.  Het is niet haar eerste, in de jaren tachtig en negentig verschenen er ook al parfums waar ze haar naam aan verbond, onder andere voor Bourjois.

En nu dus 'Princesse de Coeur, extrait de parfum' is 'geïnspireerd op haar genereuze ziel'. Het geurtje heeft een royale prijs van 395 euro, van 800 flesjes gaat de opbrengst naar Fight Aids Monaco, een stichting die ze 2004 oprichtte en waar ze nog altijd beschermvrouw van is.

Stéphanie werkte samen met parfumeur Laurent Mazzone aan het parfum, dat wordt omschreven als 'een verfijnd rozenelixer'.   

Topnoten zijn bergamot, roos en aldehyde, de hartnoten bestaan uit iris, wortel en sandelhout en de geur rolt uit in patchoeli, witte musk en cashmeran.

Foto's (c) Getty Images

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in