Voor leuke 40+ vrouwen met stijl

Máxima in H&M naar OLVG

Majesteit heeft een digitaal dagje. Na haar toespraak vanochtend bij een online bijeenkomst van het Platform Wijzer in geldzaken maakte Máxima haar werkdag ook digitaal af: ze ging langs bij OLVG in Amsterdam om de digitale transformatie aldaar te bewonderen. Daar droeg ze trouwens, voor het eers...

Máxima in H&M naar OLVG

Majesteit heeft een digitaal dagje.

Na haar toespraak vanochtend bij een online bijeenkomst van het Platform Wijzer in geldzaken maakte Máxima haar werkdag ook digitaal af: ze ging langs bij OLVG in Amsterdam om de digitale transformatie aldaar te bewonderen.

Daar droeg ze trouwens, voor het eerst OOIT een H&M'etje. Waar je morgenochtend, als alle mooie beelden van de middag er zijn en wij de details van de jurk hebben kunnen uitpluizen, alles over leest op NOUVEAU.nl.

De H&M'er...

Digitalisering van de zorg

Door de uitbraak van COVID-19 heeft OLVG ingezet op verdere digitalisering van de zorg om patiënten en hun naasten zo goed mogelijk op afstand te kunnen ondersteunen. Een van de initiatieven van OLVG is De Corona Check-app. Met die app is het mogelijk dagelijks gezondheidsgegevens door te geven via een smartphone of tablet.

De app vraagt naar symptomen en biedt online hulp bij het volgen en beoordelen van klachten die mogelijk wijzen op het coronavirus. Deze klachten worden door een medisch team beoordeeld. Als het nodig is, wordt door een zorgverlener uit dit team binnen 24 uur telefonisch contact opgenomen. Inmiddels is De Corona Check samen met vijftien partnerziekenhuizen landelijk uitgerold. Meer dan 160.000 mensen maken gebruik van deze digitale ondersteuning.

DigiPoli

Koningin Máxima sprak in het medisch regiecentrum met medewerkers van het medische team en bracht ook een bezoek aan het callcenter. Artsen en verpleegkundigen uit het team gaven uitleg over hun werkzaamheden tijdens de coronacrisis. Ook mensen die gebruik hebben gemaakt van de app waren aanwezig om hun ervaringen te delen.

Ook kreeg Majesteit een demonstratie van de ‘DigiPoli’ cardiologie. Patiënten kunnen via de Luscii DigiPoli-app zelf klachten bijhouden en vragen stellen. Wanneer nodig, is er via de app direct verbinding met het medisch team in OLVG en kan een afspraak worden gemaakt voor vervolgonderzoek op de poli. Hiermee worden artsen, verpleegkundigen en patiënten van de afdeling cardiologie digitaal ondersteund bij de opstart van de reguliere, non-COVID, zorg.

Beeld: PPE Agency

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in